کسب و کارتو رونق بده!

کسب و کارتو رونق بده!

1399/08/22

با توجه به اینکه امروزه فضای مجازی گسترش زیادی پیدا کرده است و به دلیل استفاده فراوان از گوشی های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی، ارتباطات بیشتر و قوی تر شده است و به همین علت کسب و کارها به سرعت در حال رشد هستند. این موضوع به گونه ای است که تقریبا تمامی کسب و کارها با حضور در فضای مجازی و استفاده از شبکه های اجتماعی به راحتی توانسته اند کسب و کار خود را به یکدیگر در دورترین نقاط کشور و دنیا بشناسانند و به کسب و کارشان رونق فراوانی دهند. ما در این مقاله می‌خواهیم به راه کارهایی جهت رشد کسب و کار شما بپردازیم.
بهتر است بدانید که لزوما برای شروع کسب و کار و گسترش آن نیازی به سرمایه زیاد ندارید. راه کارها و تکنیک‌های بسیاری وجود دارد که می توانید بدون صرف هزینه هنگفت و تنها با صرف زمان و صبر و حوصله کسب و کار اینترنتی خود را رونق دهید.

کسب و کارتو رونق بده

راه کارهای زیادی برای توسعه و پیشرفت کسب و کارهای مجازی وجود دارد که ما در اینجا به چند مورد از مهمترین آن ها اشاره می کنیم.

راه اندازی و طراحی یک سایت با کیفیت

از آنجا که اولویت بیشتر مردم برای خرید های غیرحضوری و اینترنتی صرفه جویی در وقت و زمان است، طراحی یک سایت برای کسب و کار شما می تواند یکی از گزینه هایی باشد که به پیشرفت حرفه شما کمک بسیاری می کند. چرا که در یک سایت می توان به راحتی به ویژگی های یک محصول، قیمت آن و غیره دسترسی پیدا کرد. اما در طراحی یک سایت نکات کلیدی مانند؛ نوشتن یک محتوای با ارزش که به سئو سایت شما کمک می کند، سرعت بالای سایت، ظاهر و گرافیک، امنیت آن و غیره را نباید از یاد برد.
اگر می خواهید راجع به ویژگی های مهم یک طراحی سایت ایده آل بیشتر بدانید میتوانید به مقاله ی " یه طراحی سایت خوب، چه ویژگی هایی داره؟ " سر بزنید.

طراحی سایت

قابلیت اجرای سایت با گوشی هوشمند

از آنجا که استفاده از گوشی های هوشمند رواج بسیاری پیدا کرده است و مردم برای دسترسی به فضای مجازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی به وفور از آن ها استفاده می کنند، بنابراین لازم است که سایت طراحی شده شما از طراحی ریسپانسیو نیز برخوردار باشد.
علاوه بر این، مد نظر قرار دادن نکاتی دیگر نیز می تواند به افزایش بازدید کنندگان از سایت شما نیز منجر شود. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در طراحی سایتتان، منو اصلی را شلوغ نکنید چرا که داشتن یک منوی شلوغ کاربر را در استفاده از سایت از طریق گوشی موبایل گمراه کرده و او را از بازدید و استفاده از سایت شما پشیمان می کند.
  • از تصاویر با اندازه استاندارد و مناسب استفاده کنید. لود شدن تصاویر با اندازه بزرگ زمان بر است و این موضوع ممکن است بازدید کننده را از دیدن سایت شما منصرف سازد.
  • بهتر است در طراحی سایت خود یک طراحی مینیمال و ساده را در نظر بگیرید. در واقع سادگی سایت سبب می شود که استفاده از آن از طریق گوشی راحت تر و سریع تر انجام شود.

استفاده از شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از راه هایی که امروزه  باعث رشد و پیشرفت کسب و کارها شده است، عضویت در شبکه های اجتماعی، استفاده از آن ها و فعالیت در آن ها می باشد. تاثیر این شبکه ها در پیشرفت کسب و کارها به قدری زیاد بوده است که بسیاری از کسب و کارها بدون خرید و فروش حضوری، تنها کسب و کارشان را به صورت اینترنتی و از طریق همین شبکه های اجتماعی راه اندازی کرده اند.
یکی از مهم ترین این شبکه ها اینستاگرام است که امروزه بیش از میلیون ها کاربر از تمام دنیا از آن استفاده می کنند، محتوا می سازند، آموزش می دهند، آموزش می بینند و غیره. تولید یک محتوای مناسب که باعث افزایش بازدیدها می شود سبب شده تا بتوان از این طریق نیز کسب درآمد کنند و به نوعی در زمینه اینستاگرام مارکتینگ هم فعالیت داشته باشند. برای چگونه تهیه کردن یک محتوای خوب در اینستاگرام خود می توانید از این مقاله کمک بگیرید.

استفاده از شبکه های اجتماعی

تمرکز راهبردی

نوشتن و انتشار مطالب در سایت و شبکه های اجتماعی باید به نحوی باشد که تمرکز شما بر روی جامعه مورد نظرتان را به خوبی نشان دهد. سعی کنید مطالبتان را در حدود مشتریانتان محدود کنید و بدانید آنچه که در شبکه های اجتماعی حائز اهمیت است، میزان بازدید ها از صفحه و پست های شماست نه اینکه تعداد اعضا و دنبال کنندگانتان زیاد باشد.
بطور مثال اگر کسب و کار شما مربوط به فروش فرش است، دلیلی ندارد که در مورد لوازم خودرو مطلبی منتشر کنید!
بنابراین؛ شناخت جامعه هدف و تمرکز بر روی آن از مهم ترین موارد جهت رشد کسب و کار است. پس شما باید روی مشتریان و کاربرانی تمرکز کنید که حاضر هستند برای کسب و کار شما هزینه بیشتری را خرج کنند.

بروزرسانی کسب و کار

پیشرفت کسب و کار نیازمند آپدیت شدن مطابق با نیازهای جامعه و کاربران است. شما باید بتوانید کسب و کارتان را با تکنولوژی های روز تغییر دهید و آن ها را با شیوه های نوین منطبق سازید.
از جمله مواردی که می توان جهت تحول در عملکرد کسب و کار شما به آن ها اشاره کرد، می توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • خدمات دهی بیشتر و با کیفیت تر:
    به طور مثال شما می توانید برای مشتریان حضوری خود در فروشگاهتان، فضایی آرام و تمیز همراه با صرف یک نوشیدنی فراهم کنید و هنگام مراجعه آن ها به فروشگاهتان با یک گپ و گفتگوی دوستانه به آن ها مشاوره دهید و آن ها را به عنوان یک مشتری جذب فروشگاهتان کنید.
  • استفاده از متن تبلیغاتی جذاب در سایت:
    شما می توانید با استفاده از یک متن تبلیغاتی با عنوانی جذاب، نظر مشتریان را به فروشگاهتان جلب کنید.
    مثلا شما می‌توانید با قرار دادن آپشن ارسال رایگان کالای خود برای مشتریان؛ در متن تبلیغاتی خود بنویسید: "راحت بخر و رایگان تحویل بگیر"
  • به کارگیری ویدیوهای آموزشی در سایت و شبکه های اجتماعی برای کاربران:
    به عنوان مثال؛ اگر کسب و کار شما در رابطه با فروش فرش است، می توانید با قرار دادن یک ویدیوی آموزشی در رابطه با "چگونه پاک کردن لکه از روی فرش" مخاطبان زیادی را به خود جذب کنید.

 

استفاده از یک نشان تجاری برای کسب و کارتان

در نظر گرفتن یک نشان تجاری رای کسب و کارتان از جمله مواردی است که می تواند باعث شود تا کسب و کار شما به خوبی در ذهن کاربران و مشتریان بماند و باعث می شود تا کسب و کار شما به یک برند تبدیل شود. امروزه برندینگ یا برندسازی یکی از عوامل مهم برای پیشرفت حرفه و شغل محسوب می شود.

استفاده از یک نشان تجاری

آنچه که در رابطه با رشد و بهبود کسب و کار بیان کردیم، از جمله راه کارهای راحت و کم هزینه ای هستند که می توانند به رونق و پیشرفت کسب و کار شما کمک زیادی کنند. از آنجا که راه اندازی و طراحی یک سایت مناسب و نوشتن محتوای با کیفیت، با وجود متخصصانی حرفه ای، به رشد و پیشرفت کسب و کار شما سرعت می دهد، شما می توانید از تیم حرفه ای آیتیسا که در زمینه طراحی سایت در کاشان در حال فعالیت هستند، رایگان مشاوره بگیرید.

آیتیسا
آیتیسا

آیتیسا بیش از یک دهه است که در حوزه های مختلف برنامه نویسی تحت وب در حال فعالیت می باشد و نمونه کارهای بسیار متعددی انجام داده است.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

کد امنیتی

تماس بگیرید

09130929477

شماره موبایل خود را وارد کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند