ثبت کسب و کار در گوگل مپ؛ آموزش تصویری و جامع

ثبت کسب و کار در گوگل مپ؛ آموزش تصویری و جامع

1402/12/09
دسته بندی:

فهرست مطالب


 

 

ثبت کسب و کار در گوگل مپ یکی از اولین کارهایی است که هر بیزنس برای ورود به بازاریابی آنلاین و صد البته دیده شدن در نتایج محلی (سئو لوکال) به آن نیاز مبرم دارد. با ثبت شرکت در گوگل اطلاعات کاملی از بیزنس شما برای مشتریان به نمایش در می آید ضمن اینکه در این شرایط مشتریان بیشتر به شما اعتماد می کند. از طرفی بد نیست بدانید که برای ثبت مغازه در گوگل مپ یا هر کسب و کاری دیگری که دارید نیاز به پرداخت هزینه نیست و کاملا رایگان است و در انتها به فرایند ثبت کسب و کار در گوگل با وجود تحریم خواهیم پرداخت. در این مطلب به صورت تصویری و مرحله به مرحله، کامل توضیح خواهیم داد که برای ثبت کسب و کار در گوگل مپ باید چکار کنید. با مقاله تخصصی دیگری از آیتیسا همراه ما باشید.

برای ثبت کسب و کار در گوگل مپ به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

قبل از اینکه مراحل ثبت شرکت در گوگل را توضیح دهیم ابتدا باید بدانید که چه اطلاعاتی را باید از قبل آماده کنید تا در پروسه ثبت شرکت در گوگل مپ به مشکل برخورد نکنید:

  • لوکیشن دقیق محل کسب و کار
  • آدرس دقیق
  • نام مکان به فارسی و انگلیسی
  • دسته شغلی که در آن فعالیت دارید
  • شماره تماس  ثابت یا شماره تلفن موبایل
  • روزها و ساعات کاری
  • آدرس وب سایت یا صفحه اینستاگرام
  • عکسی از محل کسب و کار
  • داشتن یک حساب گوگل یا Google Account

مراحل ثبت کسب و کار در گوگل مپ

برای اضافه کردن کسب و کار به گوگل مپ باید یکسری مراحل را طی کنید که در ادامه به شکل تصویری توضیح داده ایم:

مرحله اول: وارد حساب گوگل خود شوید

ابتدا باید وارد حساب گوگل خود شوید که با حساب جیمیل متفاوت است. اگر حساب گوگلی ندارید و جیمیل مخصوص کسب و کارتان نساخته اید اولین مرحله باید همین مورد باشد. برای این منظور ابتدا به آدرس google.com/signin شده و روی گزینه Create account کلیک کنید تا گزینه های زیر مطابق تصویر نمایش داده شوند. از بین گزینه های نمایش داده شده، گزینه for work or my business را کلیک کرده و در مراحل بعدی اطلاعات خود را وارد نمایید. اکنون که حساب گوگل و جیمیل خود را ساختید می توانید وارد مراحل بعدی ثبت شرکت در گوگل مپ شوید.

ساخت حساب جیمیلی کاری

مرحله دوم: ورود به گوگل مپ

در مرحله بعدی از طریق لینک داده شده وارد گوگل مپ شوید تا تصویر زیر را مشاهده کنید که بخشی از نقشه شهر کاشان است.

نقشه گوگل مپ

در تصویر فوق، گوشه بالا سمت چپ یک گزینه منو با سه خط روی هم، می بینید روی آن کلیک کنید تا تصویر زیر را ببینید:

اضافه کردن مکان جا افتاده

مرحله سوم: مقدمات ثبت مکان کسب و کار در گوگل مپ

برای ثبت لوکیشن شرکت در گوگل مپ از بین گزینه های منو نمایش داده شده روی گزینه Add a missing place یا افزودن مکان جا افتاده یا ثبت نشده کلیک کنید. وقتی بر روی آن کلیک کنید پنجره ای شبیه به تصویر زیر باز خواهد شد:

مشخصات کسب و کار برای اضافه شدن در گوگل مپ

مرحله چهارم: درج اطلاعات درخواست شده برای ثبت اطلاعات شرکت در گوگل مپ

مطابق تصویر فوق تمامی فیلدهایی که با علامت ستاره و عبارت Required مشخص شده اند الزامی است و باید با دقت زیاد و اطلاعات کاملا درست و دقیق پر شوند.

  • Place name: نام کسب و کار را وارد کنید.
  • Category: دسته بندی که کسب و کار شما در آن قرار می گیرد را وارد کنید مثلا حوزه غذا و نوشیدنی، هتلی و اقامتگاه و غیره.
  • Address: آدرس دقیق محلی که کسب و کار شما در آن قرار گرفته است را وارد نمایید. وقتی آدرس را وارد کنید به طور اتوماتیک بر روی نقشه، محل مدنظر نمایش خواهد داد که طبق آموزش داده شده در مرحله بعدی می توانید به طور دقیق روی نقشه ویرایش کنید.

اضافه کردن لوکیشن بیزنس

در مرحله بعدی آموزش ثبت کسب و کار در گوگل، روی قسمت Edit map location کلیک کنید تا بتوانید محل دقیق قرارگیری کسب و کارتان را بر روی نقشه مشخص نمایید. سپس روی گزینه Add more details کلیک کنید تا بخش های بیشتری برای درج اطلاعات مشخص شوند.

اطلاعات تکمیلی برای ثبت بیزنس

در مرحله بعدی آموزش نحوه ثبت شرکت در گوگل مپ طبق تصویر فوق باید اطلاعاتی مثل ساعت کاری، شماره تماس، وب سایت و تاریخ تأسیس شرکت یا کسب و کار را وارد نمایید. دقت داشته باشید این موارد همان اطلاعاتی است که در ابتدای مقاله آموزش ثبت کسب و کار در گوگل به آن اشاره کردیم.

در ادامه مراحل ثبت شرکت در گوگل مپ، لازم است تصاویری از محل شرکت یا محیط کسب و کار تهیه کنید و در قسمت Add photos بارگذاری نمایید. سعی کنید تصاویر از ویترین، تابلو فروشگاه، نمای بیرونی محل کسب و کار و حتی فضای داخلی باشد. این کار هم به سریعتر شدن روند ثبت کسب و کار در گوگل مپ و هم اعتمادسازی بیشتر در مشتریان کمک زیادی خواهد کرد.

مرحله پنجم: نهایی سازی ثبت اطلاعات شرکت در گوگل مپ

طبق تصویر زیر اگر بر روی Claim this business کلیک نمایید وارد صفحه مربوطه به google my business خواهید شد که در حال حاضر تا زمان نگارش این مطلب تحریم هستیم. هنگامی که تمامی موارد ضروری را وارد کنید، گزینه Submit در تصویر فوق فعال خواهد شد. زمانی که بر روی آن کلیک کنید به صفحه اصلی گوگل مپ منتقل خواهید شد و پیغام زیر را خواهید دید:

اتمام فرایند اضافه کردن کسب و کار به گوگل

در این مرحله از ثبت بیزنس در گوگل مپ کافیست روی عبارت DONE کلیک کنید تا این کادر بسته شود. کادر فوق به شما گفته که به محض بررسی و ریویو کردن پیشنهاد شما بابت افزودن مکان کسب و کار در گوگل مپ برای شما ایمیل ارسال خواهد شد. دقت کنید ایمیل به همان آدرسی ارسال خواهد شد که با آن وارد حساب گوگل شده اید و از آن برای افزودن نشانی کسب و کار در گوگل استفاده کردید!

دقت داشته باشید که پس از ثبت محل کار در گوگل مپ باز هم ایمیل تأییدیه برای شما ارسال خواهد شد بنابراین نیاز نیست هر روز و هر لحظه گوگل مپ را چک کنید که آیا کسب و کارتان در گوگل مپ ثبت شده است یا خیر. ضمنا برای ثبت کسب و کار در گوگل مپ عجله نکنید شاید این روند بین یک تا دو هفته و حتی چند ماه طول بکشد.

بررسی وضعیت تأیید ثبت آدرس شرکت در گوگل مپ

بعد از اینکه مراحل ثبت اطلاعات شرکت در گوگل مپ را طی کردید نوبت به بررسی و پیگیری ثبت اسم شرکت در گوگل مپ می رسد. برای این منظور کافیست در منو نقشه گوگل روی گزینه Your contributions کلیک نمایید:

بررسی وضعیت ثبت بیزنس در گوگل مپ

هنگامی که بر روی این گزینه کلیک کنید، صفحه ای مانند تصویر زیر را خواهید دید که باید به قسمت Edits بروید:

بخش edits برای پیگیری وضعیت تأیید ثبت لوکیشن

در بخش Edits کلیه ویرایش و تغییراتی که روی نقشه گوگل اعمال کرده اید و منتظر تأیید یا عدم تأیید آن هستید را مشاهده می کنید. ما در این آموزش صرفا یک مکان تخیلی به اسم wad ایجاد کردیم با آدرسی که در زیر آن مشاهده می کنید. بعد از ثبت کسب و کار در گوگل وقتی وارد این قسمت شوید سه عبارت را خواهید دید که وضعیت ثبت لوکیشن کسب و کار شما را نشان می دهد:

  • Accepted: مکانی که به عنوان کسب و کار خود در نقشه گوگل اضافه کرده اید مورد پذیرش قرار گرفته و تأیید شده است. توجه داشته باشید که به محض Accept شدن برای شما ایمیل ارسال خواهد شد و برای اینکه بتوانید لوکیشن کسب و کارتان را در نقشه گوگل مشاهده کنید شاید تا 24 ساعت طول بکشد.
  • Not accepted: مکانی که به عنوان کسب و کار خود در نقشه گوگل اضافه کرده اید تأیید نشده است.
  • Pending: هنوز در انتظار بررسی است و باید منتظر بمانید. زمان انتظار می تواند از چند دقیقه تا چند ماه متفاوت باشد.

نکات مهم ثبت کسب و کار در گوگل مپ

نکاتی که در ادامه بازگو می کنیم بسیار مهم هستند تا در روند اجرا و مشاهده نتیجه به مشکل برخورد نکنید:

  • سعی کنید با اکانت جیمیلی برای ثبت لوکیشن کسب و کار در گوگل مپ اقدام کنید که امتیاز دارد مانند تصویر فوق که پروفایل مدنظر با حداقل فعالیت به سطح 2 رسیده است. هر چقدر این سطح بالاتر باشد روند ثبت بیزنس در گوگل مپ سریعتر پیش خواهد رفت.
  • در ابتدای مراحل نحوه ثبت شرکت در گوگل مپ، مکانی که شما پیشنهاد می دهیم وارد فاز in Review می شود تا مکان توسط گوگل و افرادی که امتیاز بالایی دارند بررسی شود. سپس وارد فاز Published خواهد شد که اگر به درستی ثبت مکان بیزنس را انجام داده باشید و اطلاعات ارسال شده دقیق باشند و عکس های با کیفیت آپلود کرده باشید، ایمیلی مبنی بر منتشر شدن لوکیشن روی گوگل مپ دریافت خواهید کرد.
  • انتشار نهایی برای ثبت مکان کسب و کار در گوگل ممکن است بین 30 تا 60 روز طول بکشد پس ترجیحا از اکانت جیمیل با امتیاز مناسب استفاده کنید.

مزایای ثبت کسب و کار در گوگل

تا اینجا به این سوال اساسی شما پاسخ دادیم که چگونه کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت کنیم و طبیعتا از مزایا و ویژگی های آن مطلع هستید که برای ثبت لوکیشن مغازه یا بیزنس خود اقدام کرده اید. با این حال بد نیست باز هم به مزایای ثبت لوکیش در گوگل مپ نگاهی بیندازید:

  • پیشنهاد شدن به کاربران در سرچ و جستجوهای محلی به عنوان کسب و کار ثبت شده نزدیک
  • اعتماد بیشتر کاربران و مشتریان بالقوه به شما
  • مشخص بودن در نقشه گوگل و افزایش شانس فروش
  • بالا رفتن حضور آنلاین در گوگل و سریعتر شناخته شدن کسب و کار

جمع بندی مطالب

در این مطلب آموزشی به شکل تصویری به شما نشان دادیم که برای ثبت کسب و کارتان در گوگل مپ به چه اطلاعات و مواردی نیاز دارید و باید دقیقا چه مراحلی را طی کنید و پروسه تأیید ثبت لوکیشن چقدر طول می کشد. با توجه به اینکه بسیاری از مشتریان ما پس از طراحی سایت و برای شروع فرایند سئو وب سایت به ثبت کسب و کار در گوگل مپ نیاز پیدا می کنند و از ما سؤال می پرسیدند که چگونه باید این کار را انجام دهند، این آموزش می تواند بسیار راهبردی و مفید باشد.

سؤالات متداول

ثبت کسب و کار در گوگل با وجود تحریم امکان پذیر است؟

بله اما به دلیل تحریم بودن ایرانیان در سرویس google my business امکان ثبت کسب و کار در این سرویس وجود ندارد و اطلاعات کامل کسب و کار را باید طبق آموزش در گوگل مپ انجام دهید.

ثبت کسب و کار در گوگل مپ با ثبت لوکیشن در اسنپ، تپسی، بلد و غیره فرق دارد؟ چقدر طول می کشد تا در این نقشه ها نمایش داده شود؟

بعد از اینکه لوکیشن کسب و کارتان را در گوگل مپ وارد کنید، لوکیشن به طور اتوماتیک در نقشه ویز هم ثبت خواهد شد. اسنپ و تپسی هر دو ماه یکبار نقشه خود را آپدیت می کنند و در صورتی که پیشنهاد شما برای ثبت لوکیشن تأیید شده باشد به نقشه این دو سرویس هم اضافه خواهید شد. اما برای نقشه های بلد و نشان به دلیل بومی بودن اپلیکیشن ها باید مجزا اقدام کنید.

ثبت کسب و کار در گوگل مپ دائمی است؟

ثبت لوکیشن بیزنس در گوگل مپ دائمی است با این حال اگر به هر دلیلی مکان کسب و کارتان تغییر کند می توانید ویرایش بزنید.

چقدر طول می کشد تا لوکیشن کسب و کار ما در گوگل مپ تأیید شده و به مرحله نمایش برسد؟

بعد از اینکه به وضعیت Accepted برسد یعنی مکان شما در گوگل ثبت شده و ثبت نهایی آن شاید تا دو ماه زمان ببرد.

چرا بعد از ثبت مکان بیزنس در گوگل مپ، تا زمانی که اسم آن را سرچ نکنیم نمایش داده نمی شود؟

نمایش مکان ها در گوگل مپ منوط به میزان سرچ اسم بیزنس شما توسط کاربران، بازدیدها و نقد و بررسی های ثبت شده است. بنابراین بعد از ثبت لوکیشن، برای نمایش خودکار و بدون سرچ باید صبر کنید.

برای بیزنس هایی که چندین شعبه دارند می توان چند لوکیشن را همزمان ثبت کرد؟

خیر در هر بار اقدام فقط امکان ثبت یک لوکیشن روی نقشه وجود دارد. در ثبت لوکیشن های بعدی در توضیحات و سایر موارد قید کنید که شعبه دوم یا مثلا سوم شعبه اصلی است.

آیتیسا
آیتیسا

آیتیسا بیش از یک دهه است که در حوزه های مختلف برنامه نویسی تحت وب در حال فعالیت می باشد و نمونه کارهای بسیار متعددی انجام داده است.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

کد امنیتی

تماس بگیرید

09130929477

شماره موبایل خود را وارد کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند