نکات مهم در کسب و کار اینترنتی

  بازاریابی و فروش  الهام هاشمی  6 اردیبهشت ماه 1400

از آنجا که همه مردم علاقه زیادی به شناخته شدن به عنوان فردی موفق در زندگی شخصی خود دارند، یکی از راه های رسیدن به این موفقیت راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به عنوان یک کارآفرین است. کسب و کارهای اینترنتی نیز مانند سایر کسب و کارها قوانین خاص خود را دارند. چنانچه این قوانین رعایت نشود ممکن است آن شغل منجر به شکست شده و تمام سرمایه از دست برود. نادیده گرفتن اصول قبل و بعد از راه اندازی یک کسب و کار می تواند از عوامل مهم شکست آن کسب و کار باشد.
در ادامه به تعدادی از نکات مهم که در یک کسب و کار حیاتی هستند خواهیم پرداخت.

  1. در دست داشتن یک ایده خاص با اهداف مشخص
    شاید اولین و مهم ترین نکته در یک کسب و کار اینترنتی داشتن یک ایده منحصر به فرد و اطمینان داشتن از هدف ها است. همانطور که در مقاله ی " برای خلق یک کسب و کار از کجا شروع کنیم" هم اشاره کردیم، داشتن هدف یکی از موارد پراهمیت برای شغل ها محسوب می شود. در حقیقت می توان گفت که تمام شغل های راه اندازی شده در ابتدا یک تصویر ذهنی بوده اند که با داشتن یک یا چند هدف مشخص شکل ساخت به خود گرفته و خلق شده اند. بنابراین این اهداف هستند که به ایده های ذهنی شکل و مسیر می بخشند. 


     
  2. بررسی هزینه برای شکل گیری کسب و کار اینترنتی
    پس از مشخص کردن اهداف، بررسی هزینه های مورد نیاز برای راه اندازی یک حرفه از دیگر مواردی است که باید مورد بررسی قرار گیرد. چرا که میزان سرمایه می تواند تاثیر مستقیم بر روی شکل گیری یک ایده داشته باشد. بررسی میزان سرمایه و هزینه های لازم می تواند از مواجه کسب و کار شما با شکست جلوگیری به عمل آورد.

     
  3. انتخاب نامی مناسب برای سایت و کسب و کار اینترنتی 
    یکی از بهترین و آسان ترین راه ها برای اینترنتی کردن کسب و کارها، طراحی و راه اندازی یک سایت است. قبل از هرچیز انتخاب نام مناسبی برای شغل و سایت شما اهمیت بسزایی دارد. انتخاب نام مناسب می تواند به حرفه شما کمک کرده تا راحت تر بتوانید در زمینه
    برندینگ یا برند سازی شغل خود قدم بردارید. انتخاب نامی که شکل نوشتاری آن راحت و خواندن آن آسان و به خاطر سپردن آن سریع تر باشد می تواند نام مناسبی برای کسب و کار به شمار رود. اما به این نکته هم توجه کنید که چه نوع سایتی برای کسب و کار شما مناسب است؟ چرا که سایت های آموزشی، فروشگاهی، اجتماعی و غیره در حقیقت متناسب با زمینه فعالیتشان دارای سایت های مخصوص به خود هستند.    
  4. تحقیق درباره حوزه کاری تجارت آنلاین 
    تحقیق درباره ی حوزه ای که قصد فعالیت در آن را دارید از الزامات و نکات مهم راه اندازی هر کسب و کار به شمار می رود. با توجه به اینکه بازار هر محصول از گستردگی و تنوع بالایی برخوردار است شناسایی نوع مشتریان، میزان مشتریان و مقدار درآمد حدودی حرفه از جمله موارد و نکاتی است که باید مورد بررسی قرار گیرند. شما می توانید با ایده های جدید و نو محصولات مشابهی را که در بازار وجود دارد را راحت تر از سایرین به فروش برسانید.



     
  5. برنامه ریزی مشخص از محصولات و خدمات
    داشتن یک برنامه ریزی مناسب از محصولات و خدمات مشخصی که قرار است به فروش برسند و یا در اختیار مشتریان قرار بگیرند می تواند به رونق کسب و کار شما کمک کند. 

     
  6. تولید محتوای مناسب و به روز
    در واقع وب سایت شما می تواند یکی از بهترین راه ها برای شناخته شدن کسب و کارتان و افزایش فروش شما باشد. حال اگر برای وب سایتتان محتوای مناسب تهیه کنید می توانید با قرارگیری وب سایتتان در رتبه بالای گوگل به شناخته شده سریع کسب و کار خود کمک کنید.




     
  7. برنامه ریزی برای گسترش کسب و کار
    برنامه ریزی برای توسعه کسب و کار، اضافه شدن یک بخش جدید به فروشگاه، اضافه شدن یک لاین جدید به محصولات و ... از جمله نکاتی هستند که در حین داشتن یک کسب و کار اینترنتی بایستی به آن ها توجه کرد.

     
  8. مشتری مداری
    مشتریان نقش ویژه و بالقوه ای در موفقیت یک کسب و کار ایفا می کنند. در واقع مشتریان تمامی دارایی یک کسب و کار به شمار می آیند که توجه به آن ها و نیازشان از موارد ضروری هر شغلی است. سم والتون دیدگاه جالبی در مورد مشتری دارد، او می گوید: "تنها یک رئیس وجود دارد، آن هم مشتری است. او می تواند هر کسی در شرکت، از مدیرعامل گرفته تا آخرین کارمند را اخراج کند، تنها با خرج کردن پولش در جایی دیگر."




     
  9. بازاریابی و تبلیغات 
    بازاریابی از دیگر مواردی است که می تواند در میزان موفقیت یک کسب و کار نقش بسزایی داشته باشد. معرفی کردن درست محصولات به دیگران می تواند میزان فروش شما را افزایش دهد.
    برای دانستن بیشتر می توانید به مقاله ی
    "
    چگونه با دیجیتال مارکتینگ درآمد خود را افزایش دهیم؟" مراجعه کنید.
     
  10. یادگیری مهارت های مدیریتی برای رهبری یک کسب و کار 
    لازمه ی موفقیت یک کسب و کار اینترنتی، بهبود هر فرد از لحاظ شخصی است. مدیر، مالک و کارمندان یک کسب و کار باید برای پیشرفت مجموعه خود مهارت هایشان را ارتقا دهند، زمان خود را مدیریت کنند وکتاب بخوانند تا بتوانند با یادگیری مهارت های مدیریتی یک رهبر موفق برای فروشگاهشان باشند و حرفه شان را رشد دهند.

     
  11. داشتن رابطه ای خوب با همکاران
    ارتباط شما به عنوان یک مدیر با کارمندانتان از جمله موارد دیگری است که می تواند به پیشرفت کسب و کار شما کمک کند. تشویق کارمندان، قدردانی از آنان به مناسبت های مختلف و داشتن ارتباط مفید در زمینه کاری می تواند آن ها را ترغیب به فعالیت بهتر و مفید تر در مجموعه شما کند.


 

همچنین دانستن برخی از مهم ترین عواملی که سبب شکست در کسب و کار می شوند بد نیست. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم ریسک پذیری بیشتر به خاطر ترس از ضرر
  • عدم تغییر موقعیت فعلی به علت عدم علاقه به تغییر نظر و تمایل به تایید و باور دیگران
  • عدم تغییر موقعیت به دلیل احتمال پشیمانی پس از انتخاب
  • عدم حساب و کتاب درست و مناسب برای کسب و کار
  • به سرعت تسلیم شدن
  • تقلید از دیگران
ارتباط با ما

کاشان - میدان امام حسین - ابتدای خیابان ملامحسن - مرکز طراحی سایت کاشان - فناوری اطلاعات آیتیسا

info@itsaco.ir

031-5544-8775

0913-092-9477

ما را در شبکه های اجتماعی هم میتوانید دنبال کنید :)
کانال تلگرام شرکت: telegram.me/itsaco