چه نوع سایتی برای کسب و کار شما مناسب است؟

چه نوع سایتی برای کسب و کار شما مناسب است؟

1400/02/20

چه نوع سایتی برای کسب و کار مناسب است

امروزه با توجه به نفوذ شبکه های اجتماعی و اینترنت در زندگی مردم و رقابت شدیدی که در بازار کسب و کارهای آنلاین وجود دارد، داشتن یک سایت متناسب با حرفه و شغل شما می تواند به برد شما در زمینه فعالیتتان کمک بسیاری کند. حال با توجه به این مسئله می خواهیم در ادامه شما را با انواع مختلفی از سایت ها آشنا کنیم تا راحت تر بتوانید سایت مناسب کسب و کارتان را پیدا کنید.

مطلب مرتبط: طراحی سایت در کاشان

انواع مختلف سایت
داشتن درک درست و صحیح از شغل و حرفه، در نظر گرفتن اهداف و شناسایی مخاطبان و مشتریان در واقع اولین گام برای انتخاب نوع سایت می باشد. چرا که در ابتدا باید بدانید چه میزان سرمایه ای را برای طراحی وب­سایتتان در نظر گرفته اید.
در ادامه سایت های مختلف را از نظر فنی و نوع کسب و کار معرفی خواهیم کرد.

انواع سایت از نظر فنی

سایت از نظر فنی

  1. سایت های استاتیک
    سایت های استاتیک از آن دسته سایت هایی هستند که راه اندازی آسانی دارند. بنابراین شغل های کوچکی که در ابتدای راه هستند و نیاز به یک حضور آنلاین ساده دارند می توانند این سایت ها را انتخاب کنند. از آنجایی که این سایت ها معمولا دیر به دیر به­روز­رسانی می شوند و مدت طولانی را ثابت و بدون تحرک می مانند به آن ها سایت های بروشوری هم گفته می شود.
    معمولا سایت های استاتیک از پنج صفحه که شامل؛ صفحه نخست، درباره ما، خدمات، مشتریان ما و ارتباط با ما است تشکیل شده اند که صاحبان این نوع از وب­سایت ها با رشد کردن کسب و کارشان وب سایت خود را از حالت استاتیک به دینامیک تغییر می دهند.
    در طراحی این سایت ها از زبان های CSS، HTML و جاوا اسکریپت استفاده می شود. هزینه طراحی این وب­سایت ها کم است اما هزینه نگهداری و به ­روزرسانی آن ها زیاد می باشد.

    پیشنهاد مرتبط: طراحی اپلیکیشن در کاشان
    سایت استاتیک
  2. سایت های داینامیک
    کسب وکارهای تجاری بزرگ که محتوای سایت برای آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است سایت های دینامیک را ترجیح می دهند. چرا که این سایت ها قابلیت به­روزرسانی به صورت منظم را دارند.
    در واقع کارمندان این نوع از شرکت ها با داشتن یک نرم افزار مانند سیستم مدیریت محتوا، می توانند بدون اینکه برنامه نویسی بلد باشند سایت را آپدیت کنند. از آنجا که توسعه سایت های داینامیک نسبت به سایت های استاتیک پیچیده تر است بنابراین هزینه ی بیشتری را هم باید صرف آن ها کرد. این وب­سایت ها با زبان های ASP.NET و PHP طراحی می شوند.

    پیشنهاد می شود مقاله طراحی سایت در محلات را مطالعه فرمایید.

    سایت داینامیک


انواع سایت براساس کسب و کار

  1. سایت های فروشگاهی
    فروشگاه هایی که قصد طراحی یک سایت فروشگاهی برای محصولاتشان را دارند می توانند با طراحی وب­سایتی که قابلیت سبد خرید و پرداخت آنلاین دارد علاوه بر توسعه فروشگاه خود، فروشگاهشان را به یک فروشگاه اینترنتی و آنلاین هم تبدیل کنند.  این نوع از وب­سایت ها آپشن های زیادی از جمله؛ قرار دادن تخفیف، تبلیغ و بارگزاری محصولات را می توانند در اختیار شما قرار دهند. سایت های فروشگاهی از آنجا که باید امنیت بیشتری نسبت به سایر سایت ها داشته باشند، گران قیمت تر هستند.
    شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نوع سایت ها، به مقاله
    معرفی وب سایت های فروشگاهی مراجعه کنید.
     
  2. سایت های اجتماعی
    این نوع از سایت ها این قابلیت را دارند که افراد هم فکر با اهداف مشترک بتوانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند و همفکری کنند. همچنین کسانی که شغل خدماتی دارند می توانند در این سایت ها خدمات خود را به بازدید کنندگانشان عرضه کنند.
    در واقع این سایت ها قابلیت تشکیل انجمن ها و گروه هایی را دارند که کاربرانشان می توانند با عضویت در آن ها به گفتگو با یکدیگر بنشینند. این انجمن ها از قوانین ثابت و مشخصی پیروی می کنند که عضو فعال سایت با در دست داشتن کارهای مدیریتی در صورت خطای کاربران آن ها را از انجمن ها و گروه ها حذف می کند.

     
  3. سایت های آموزشی
    سایت های آموزشی نوع دیگری از سایت ها هستند که امروزه بیشتر افراد از طریق این سایت ها کسب و کارشان را گسترش داده اند و کسب درآمد دارند. مراکز آموزشی می توانند با
    طراحی سایت آموزشی برنامه کاری خود، محتوا های تولید شده و حتی آموزش هایشان را از طریق این سایت ها در اختیار کاربرانشان قرار دهند.
     
  4. سایت های پرتال
    وب­سایت های بزرگ و داینامیک که معمولا از کنار هم قرار گرفتن چند وب­سایت در کنار هم طراحی شده اند را سایت های پرتال می گویند. سایت های خبری که شامل بخش های خبر، عضویت و نظرسنجی هستند از این نوع سایت ها می باشند.


    سایت پرتالی

بنابراین می توان گفت؛ انتخاب نوع سایت شما بستگی به حرفه و اهداف شما دارد. اما بهترین انتخاب سایتی است که علاوه بر کاور کردن اهداف شما، جنبه تبلیغاتی داشته باشد، سبب جذب مشتری شود و مشتری بتواند با آن رابطه مداوم برقرار کند.

آیتیسا
آیتیسا

آیتیسا بیش از یک دهه است که در حوزه های مختلف برنامه نویسی تحت وب در حال فعالیت می باشد و نمونه کارهای بسیار متعددی انجام داده است.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

کد امنیتی

تماس بگیرید

09130929477

شماره موبایل خود را وارد کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند