یه طراحی سایت خوب، چه ویژگی هایی داره؟

یه طراحی سایت خوب، چه ویژگی هایی داره؟

1399/08/05
دسته بندی:

قطعا برای همه پیش آمده است که؛ در بین سایت هایی که از آن ها بازدید و یا خرید می‌کنیم تعدادی از آن ها هستند که توجه ما رو به خود بیشتر جلب می‌کنند و طراحی آن ها به گونه ای است که می توان به راحت ترین و سریع ترین شیوه ممکن از آن ها خرید و یا خدمات دریافت کرد.
در حقیقت می توان گفت؛ آنچه که سبب جلب توجه شما به سمت یک سایت می شود، مربوط به طراحی حرفه ای و تخصصی آن سایت است.

این در حالی است که با توجه به متفاوت بودن سلیقه ی افراد با یکدیگر، طراحی سایت می‌تواند از جهات گوناگونی مورد توجه قرار بگیرد.
از آنجا که ظاهر یک سایت می تواند عامل مهمی برای جلب کاربران به خود باشد، بنابراین این مورد را نباید در طراحی سایت حرفه ای دست کم گرفت.
علاوه بر این، آپشن ها و دسترسی هایی که یک سایت به کاربرانش می‌دهد و به کاربر کمک می‌کند تا در سریع ترین زمان ممکن به هدفش برسد می‌تواند از دیگر عوامل مهم و تاثیر گذار بر روی طراحی سایت باشد.
بنابراین اولویت بندی این موارد در طراحی یک سایت به سلیقه، نظر و نیاز کارفرما وابسته است و او می تواند متناسب با نیاز کاربرانش از طراحان بخواهد که سایتش را به گونه ای طراحی کنند که نیاز کاربران را راحت تر و سریع تر پاسخ دهد.

 

یه طراحی سایت خوب

 

در ادامه می‌خواهیم به ویژگی های یک سایت خوب بپردازیم که می تواند به طراحی یک سایت به بهترین شکل ممکن منجر شود.

وجود ساختار مناسب با فعالیت
در واقع طراحی هر سایت باید متناسب با فعالیت همان شرکت یا فروشگاه باشد. چرا که وجود ساختارهای مناسب در سایت سبب می شود تا کاربر راحت تر به قسمت های مختلف سایت دسترسی یابد و از آن ها استفاده کند.
آمارها نشان می دهد که زمان تصمیم گیری یک کاربر برای ماندن در یک سایت بین 3 تا 6 ثانیه است. بنابراین سایتی موفق است که بتواند در این زمان خیلی کم کاربر را ملزم به ماندن در سایت خود کند و این عمل زمانی ممکن است که سایت بتواند قابلیت هایی که کاربر به آن ها نیاز دارد را در کمترین زمان ممکن در اختیارش قرار دهد.

بهترین گرافیک
قرار دادن یک گرافیک مناسب و رعایت اصول گرافیکی می تواند یکی دیگر از مواردی باشد که بر روی طراحی یک سایت به بهترین شکل ممکن تاثیرگذار است.
به عنوان مثال؛ در گرافیک سایت هرگز نباید از رنگ های شلوغ استفاده کرد و یا اینکه رنگ متن و رنگی که برای بک گراند استفاده می شود باید با هم در تضاد باشند.
بنابراین می‌توان گفت؛ ظاهر یک سایت از جمله عواملی است که برای بیشتر کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است و هنگام طراحی سایت بایستی مورد توجه قرار گیرد.

محتوای جذاب
یکی از مواردی که امروزه در طراحی سایت‌ها و سئو آن ها اهمیت دارد، محتوای مناسب می باشد که تاثیر خود را بر روی سایت ها و یا حتی شبکه های اجتماعی به خوبی نشان داده است. نوشتن یک محتوای مناسب و جذاب که به صورت اختصاصی و مختص کاربران یک سایت است، می تواند آمار بازدیدکنندگان از آن سایت را زیاد کند.

سرعت بالای سایت
سرعت بالای سایت از مهم ترین عواملی است که می تواند به افزایش بازدید کنندگان از یک سایت کمک کند. سرعت باز شدن سایت یکی از مواردی است که تقریبا برای همه کاربران اهمیت زیادی دارد. چرا که کاربران سریعا از ورود به سایتی که سرعت پایینی دارد و وقت آن ها را می گیرد پشیمان می شوند و در این حالت بازدید کنندگان به سمت سایت هایی که در رقابت با شما هستند، کشانده می‌شوند.

وجود آپشن های مختلف
قراردادن پشتیبانی برای یک سایت جهت رفع مشکلات احتمالی برای کاربران، امکان ارسال کالا از طریق های مختلف، بررسی وضعیت سفارش توسط مشتری، پرداخت آسان و غیره از جمله آپشن هایی هستند که می توانند روی جذب بازدیدکنندگان و مشتریان تاثیرگذار باشد.

امنیت سایت
این موضوع برای سایت های فروشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که مشتریان آن ها جهت خرید، اطلاعات شخصی خود را در سایت ثبت می کنند. بنابراین در صورتی که امنیت سایت پایین باشد احتمال هک شدن اطلاعات این کاربران وجود دارد که در این صورت آن ها اعتماد خود نسبت به فروشگاه شما را از دست خواهند داد.

کامل و منظم بودن سایت
یک سایت حرفه ای باید بخش هایی مانند؛ درباره ما، تماس با ما، محصولات، خدمات، و غیره را شامل شود. از آنجا که این بخش ها از اصلی ترین بخش های طراحی یک سایت به شمار می روند، گاهی کاربران با دسترسی به این بخش ها با سایت شما بیشتر آشنا می‌شوند.

کامل و منظم بودن سایت

اکتیو بودن در شبکه های اجتماعی
امروزه به دلیل استفاده زیاد کاربران از شبکه های اجتماعی می‌توان گفت که فعالیت در این شبکه ها می‌تواند به کسب و کار شما کمک بیشتری کند. علاوه بر این گوگل این روزها به وب سایت هایی که در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام فعالیت دارند و کسب درآمد آن ها از طریق اینستاگرام مارکتینگ است، ارزش بیشتری می دهد.

اکنون که با ویژگی های یک سایت حرفه ای آشنا شدید، می توانیم به شما بگوییم که بهتر است قبل از سپردن طراحی سایت خود به یک شرکت، نمونه کارهای طراحی شده توسط تیم آن شرکت را بررسی کرده و در صورت مورد پسند واقع شدن آن ها، طراحی سایت خود را به تیم آن شرکت بسپارید.
همچنین تیم آیتیسا متشکل از طراحان، برنامه نویسان و متخصصانی است که در زمینه طراحی سایت به صورت حرفه ای در کاشان فعالیت دارند.
نمونه کارهای این شرکت از اینجا قابل مشاهده می باشد.

آیتیسا
آیتیسا

آیتیسا بیش از یک دهه است که در حوزه های مختلف برنامه نویسی تحت وب در حال فعالیت می باشد و نمونه کارهای بسیار متعددی انجام داده است.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

کد امنیتی

تماس بگیرید

09130929477

شماره موبایل خود را وارد کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند