تکیه گاه همه سایت های بزرگ در دنیا یک چیز است؛ سئــو

  بهینه سازی سایت(سئو)  الهام هاشمی  21 مهر ماه 1399

شاید بتوان؛ مجموعه ای از فعالیت ها مانند؛ طراحی، تولید و تعیین محتوای مناسب که باعث بهتر شدن جایگاه یک سایت در موتور جستجو گوگل و افزایش بازدیدهای آن می شود را دقیق ترین تعریف از سئو دانست.
به عبارت دیگر؛ در واقع فعالیت هایی که به منظور بهبود عملکرد یک سایت براساس استانداردهای موتور جستجو انجام می شود تا آمار بازدیدکنندگان از آن سایت افزایش یابد را سئو می نامند.
از آنجا که امروزه میزان استفاده کاربران از گوشی های هوشمند به طور قابل توجهی افزایش یافته است، همچنین موضوع دیگری با عنوان سئو موبایل نیز مطرح می باشد. بنابراین در نظرگرفتن فعالیت هایی جهت بهبود یک سایت در نسخه موبایل آن نیز برای کسب و کارها اهمیت دارد که در اینجا به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

آنچه در سئو کردن یک سایت حائز اهمیت می باشد، این است که سئو فرایند ساده ای نیست بلکه نیازمند دانش زیاد و بروز، داشتن مهارت و تجربه کافی و صبر و حوصله می باشد چرا که فرایند سئو، فرایند زمان بری است. به گونه ای که گفته می شود؛ بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن یک سايت زمان است.
به همین علت سئو سایت یا همان بهینه سازی سایت از جمله فعالیت هایی است که توسط مهندسین سئو انجام می شود.

 

 

با توجه به اینکه مهندسین تیم آیتیسا مهارت کافی و اطلاعات لازم را در زمینه بهینه سازی و تولید محتوای سایت دارند می توانند به افزایش آمار بازدیدکنندگان از سایت شما کمک کنند.

حال شاید برایمان سوال شود که بهینه سازی یک سایت چه هدفی را دنبال می کند؟

در واقع سئو با افزایش ارتباط بین صفحات، کلمات کلیدی و بالا رفتن نتایج جستجوی طبیعی، به افزایش بازدیدکنندگان وب سایت ها کمک می کند.
به طور کلی موارد زیر را میتوان از اهداف بهینه سازی سایت ها دانست؛

  • ایجاد یک برند
  • بالارفتن ترافیک وب سایت
  • افزایش فروش محصولات سایت
  • زیاد شدن بازدید از سایت
  • کمک در جهت تبلیغات سایت

انواع سئو

  • سئو کلاه - سفید
    اگر در جهت سئو یک سایت، قوانین و اصول این فرایند به درستی انجام شود آن را سئو کلاه سفید می نامند.

     
  • سئو کلاه - سیاه
    اگر از ضعف موتورهای جستجو و تکنیک هایی برای فریب آن استفاده شود، به آن سئو کلاه سیاه می گویند.

     
  • سئو کلاه – خاکستری
    این سئو ترکیبی از سئو کلاه – سفید و سئو کلاه – سیاه است. به عبارت بهتر سئو کلاه – خاکستری نوعی از سئو است که در آن بعضی قوانین رعایت می شوند و برخی دیگر نه. در واقع این روش به گونه ای که گوگل متوجه نشود آن را دور می زند تا به هدفش برسد.

حال که تا حدودی با مفاهیم و اهداف سئو آشنا شدیم، به چگونگی انجام این فرایند می پردازیم.

فرایند سئو شامل سه مرحله اساسی می شود که همانگونه که پیش از این هم گفتیم؛ این فرایند نیازمند داشتن مهارت و اطلاعات بروز می باشد که مهندسین سئو تیم آیتیسا در این زمینه از تجربه های فراوانی برخوردار هستند.
به طور کلی این مراحل شامل سه مرحله؛ سئو فنی، سئو درون صفحه و سئو بیرون صفحه می شود.

سئو فنی

در واقع کد نویسی های استاندارد سایت، رعایت اصول سئو در طراحی و بهینه کردن سرعت سایت را سئو فنی می گویند.

سئو درون صفحه (On Page SEO):

این مرحله از سئو در واقع بازاریابی محتوا است که شامل فعالیت هایی مانند؛ شناسایی و یافتن کلمات کلیدی ارزشمند، تولید محتوای تاثیرگذار، برچسب گذاری و دسته بندی، لینک سازی داخلی و غیره می باشد. این مرحله را می توان مهم ترین مرحله از سئو دانست چرا که سئو بدون تولید محتوای مناسب تقریبا غیرممکن است.

سئو بیرون صفحه (Off Page SEO): 

هدف از این مرحله سئو در واقع ایجاد لینک های هدفمندی است که باعث کسب رتبه اول یک سایت می شود. در حقیقت فعالیت در شبکه های اجتماعی، لینک سازی های خارجی و غیره می توانند به بهینه سازی یک سایت کمک کنند که این مرحله را اصطلاحا Off Page SEO می نامند.

سئو موبایل

همانطور که می دانید، امروزه با توجه به اینکه استقبال کاربران از تلفن های هوشمند زیاد بوده است آن ها بسیاری از جستجوهای خود در گوگل را از طریق همین تلفن ها انجام می دهند. به گونه ای که تعداد این جستجوها به سرعت در حال رشد است و آمارها نشان می دهد که نزدیک به 85 درصد جستجو در گوگل به وسیله گوشی های هوشمند انجام می شود.
این آمار و نتایج روز به روز در حال افزایش و روند صعودی است. به همین دلیل گوگل قصد دارد در آینده ای نزدیک نسخه موبایل سایت ها را معیار اصلی جایگاه آن ها در نتایجش قرار دهد.

در اینجا می خواهیم با تعریف دقیقی از سئو موبایل آشنا شویم.
در تعریف های پیش از این گفتیم که؛ فعالیت های لازم جهت بهبود عملکرد یک سایت بر اساس استاندارد های موتور جستجو را سئو می گویند.
این در حالی است که، تعریف سئو موبایل نیز به همین شکل است با این تفاوت که این فعالیت ها برای نسخه موبایل یک سایت انجام می شود و هدف بهبود تجربه کاربری است.
به عبارت بهتر، فعالیت هایی که در زمینه طراحی نسخه موبایل، افزایش سرعت سایت و دسترسی آسان به محتوا به منظور بهتر شدن جایگاه یک سایت در نسخه موبایل و افزایش بازدیدکنندگان آن انجام می شود را سئو موبایل می نامند.

همانطور که قبلا هم گفتیم سئو نیازمند الگوریتم ها و قوانین خاصی است که باید آن ها را شناخت.
در سئو موبایل نیز برای کسب جایگاه بهتر و بالا رفتن آمار بازدید کنندگان بایستی به این استاندارد ها و الگوریتم ها توجه کرد و به خوبی با آن ها آشنا بود.
همچنین، همانگونه که سئو نیازمند داشتن علم و اطلاعات است و در این زمینه متخصصان حرفه ای مشغول به فعالیت هستند، در زمینه سئو موبایل نیز متخصصانی از علم لازم برخوردار هستند که می توانند شما را راهنمایی کنند.

با توجه به مطالبی که در بالا گفته شد امیدواریم که توانسته باشیم گامی در جهت بالا بردن اطلاعات شما در زمینه بهینه سازی سایت و قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول گوگل برداشته باشیم.
تیم حرفه ای آیتیسا با تجربه های فراوانی که در زمینه طراحی سایت در کاشان، سئو و غیره دارد می تواند در جهت بهبود جایگاه سایت شما در گوگل و بالا بردن آمار بازدیدکنندگان آن به شما کمک کند.

ارتباط با ما

کاشان - میدان امام حسین - ابتدای خیابان ملامحسن - مرکز طراحی سایت کاشان - فناوری اطلاعات آیتیسا

info@itsaco.ir

031-5544-8775

0913-092-9477

ما را در شبکه های اجتماعی هم میتوانید دنبال کنید :)
کانال تلگرام شرکت: telegram.me/itsaco