چگونه محتوای خوب برای اینستاگرام تهیه کنیم؟

چگونه محتوای خوب برای اینستاگرام تهیه کنیم؟

1399/08/14

امروزه تقریبا تمامی مردم با اپلیکیشن اینستاگرام که یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها است، آشنایی دارند و تعداد زیادی از آن استفاده می‌کنند. در واقع کاربران اینستاگرام با به اشتراک گذاشتن عکس و فیلم با سایر کاربران خود را سرگرم و یا کسب درآمد می کنند، که اصطلاحا به آن اینستاگرام مارکتینگ گفته می شود و امروزه در بین کاربران اینستاگرام رواج بسیاری  پیدا کرده است.
هر پستی در اینستاگرام که بازدید های بیشتری داشته باشد و مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند، می تواند گزینه خوبی برای کسب در آمد از طریق اینستاگرام باشد. 

اینستاگرام

بهتر است بدانید که هر آنچه که در این اپلیکیشن در دید بازدیدکنندگان جذاب تر به نظر برسد و لایک و کامنت بیشتری بگیرد می تواند سبب مکث بیننده روی آن شود و آنچه که در بالا رفتن بازدیدها و تعداد دنبال کننده ها موثر است؛ انتخاب عکس و متن مناسبی است که می تواند کاربران را به خود جلب کند. همچنین خانه تکانی اینستاگرام از دیگر موارد پراهمیتی است که می تواند به بالا رفتن آمار بازدیدها از پیج شما کمک کند.

ما در اینجا می خواهیم به ویژگی های یک عکس و متن مناسب برای اشتراک گذاری در اینستاگرام بپردازیم.
یکی از شروط مهم برای افزایش بازدیدکنندگان از صفحه شما در اینستاگرام، یادگیری راه کارها و تولید محتوای مداوم و منظم می باشد. در واقع قرار دادن روزانه دو پست جذاب در صفحه اینستاگرام شما می تواند سبب افزایش بازدیدها از صفحه تان شود. این در حالی است که اینستاگرام با داشتن آپشن استوری نیز این امکان را برای کاربرانش فراهم کرده است تا بتوانند محتواهای بیشتری را تولید کرده و در اختیار مخاطب قرار دهند و از آنجا که این آپشن قابلیت های فراوانی از جمله؛ درج لوکیشن، درج تایم، امکان نقاشی و غیره را دارد، شما می توانید با جذاب کردن استوری خود کمک به افزایش تعداد بازدید ها از صفحه تان کنید.
تصویر و متن مناسب از جمله تاکتیک هایی است که برای تولید محتوای مناسب در اینستاگرام به کار گرفته می‌شوند، که در اینجا به ویژگی های مهم آن ها می پردازیم.

تصویر مناسب
آنچه که در اینستاگرام اهمیت بیشتری نسبت به متن دارد، آپلود یک تصویر مناسب است که یک تصویر مناسب باید ویژگی های زیر را داشته باشد.

کیفیت: کیفیت تصویری که شما آپلود می‌کنید اهمیت زیادی دارد، چرا که کاربران به سمت تصاویر با کیفیت بالاتر، بهتر و سریع‌تر جذب می‌شوند. بنابراین سعی کنید از تصاویر با کیفیت مطلوب برای به اشتراک گذاشتن در صفحه خود استفاده کنید.

ابعاد: با توجه به اینکه اینستاگرام تصاویر با ابعاد خاصی را می تواند آپلود کند و اگر تصویر منتخبی شما مطابق با این ابعاد نباشد، اینستاگرام آن را برش میزند و از کیفیت تصویر می کاهد. بهتر است قبل از آپلود ابعاد تصویرتان را متناسب با ابعاد استاندارد اینستاگرام تنظیم کنید. اینستاگرام در حال حاضر سه سایز برای آپلود تصاویر شما در صفحه تان در نظر گرفته است که این ابعاد برای تصاویر با سایز مربعی 1080 در 1080، تصاویر افقی1080 در 608  و برای تصاویر عمودی 1080 در 1350 پیکسل می‌باشد.

اندازه تصاویر در اینستاگرام

روشن بودن: مطالعات نشان می‌دهد که تصاویری که از نور و روشنایی کافی برخورد هستند، کاربران بیشتری را نسبت به تصاویر تیره تر به خود جلب می کنند. بنابراین بهتر است تصاویری با روشنایی بالا و رزولوشن بیشتری را در صفحه خود قرار دهید.

ادیت: با توجه به اینکه امروزه اپلیکیشن هایی زیادی در زمینه ادیت و ویرایش عکس وجود دارد که کار با آن ها بسیار ساده است، شما می توانید با ادیت مناسب یک عکس باعث رفع نواقص آن شده و به جذابیت های آن بیفزایید.

کپشن مناسب
مورد دیگری که برای جذاب شدن یک پست در اینستاگرام اهمیت دارد، متن آن است. یک متن مناسب می تواند ویژگی های زیر را شامل شود.

کوتاه: از آنجا که متن های طولانی حوصله کاربر را سر می برد و کاربر از خواندن کپشن های طولانی خودداری می کند. بهتر است شما برای تصاویرتان از کپشن های کوتاه اما پرمحتوا استفاده کنید. به عبارت دیگر استفاده از متن های کوتاهی که منظور را به مخاطب می رساند بسیار پر اهمیت است.
حتی شما می توانید تنها از یک جمله با معنا استفاده کنید. به عنوان مثال؛ برای یک تصویر در رابطه با موضوع گردشگری، میتوانید بنویسید: بیایید سفر کنیم ...
با این حال؛ هیچگونه قانونی برای نوشتن کپشن های کوتاه در اینستاگرام وجود ندارد. چرا که بسیاری از نوشته های طولانی نیز از جذابیت خاصی برخوردار هستند و مخاطبان خاص خود را دارند.

ترغیب مخاطب: شما می‌توانید در کپشن خود با استفاده از جملاتی مانند؛ قلب را قرمز کنید، ما منتظر نظرات شما هستیم، ما را به دوستان خود معرفی کنید و غیره بازدیدکنندگان را تشویق به حمایت از محتوای خود کنید.

کپشن منحصر به فرد: یکی دیگر از ترفندهای مهم، نوشتن یک کپشن منحصر به فرد است که باعث می‌شود تا کاربر خود را ملزم به نوشتن نظر کند. به عنوان مثال شما می توانید با نوشتن یک سوال در کپشن از مخاطب بخواهید که پاسخ سوال و نظرش را در کامنتی اعلام کند.
و یا اینکه شما می‌توانید در کپشن از ویژگی های خاص و یا مزایایی که برای مخاطبین جالب است بنویسید.
همچنین می توانید از نوشتن کپشن های خیلی رسمی خودداری کنید و کمی شوخی و مزاح را به محتوای خود اضافه کنید.

استفاده از اموجی در کپشن: استفاده از اموجی به میزان مناسب می تواند به جذب مخاطب کمک کند. این در حالی است که استفاده از اموجی فراوان در یک متن کاملا کار اشتباهی است چرا که بهتر است اموجی ها احساس شما در رابطه با متن مورد نظر را بیان کنند. بنابراین شما نمی توانید در عین نوشتن یک متن هم بخندید، هم عصبانی باشید، هم گریه کنید.

استفاده از هشتگ: استفاده مناسب از هشتگ ها می‌تواند کمک کند تا پست شما بهتر و بیشتر نمایش داده شود. این در حالی است که شما در استفاده از هشتگ ها نباید زیاده روی کنید و سعی کنید همیشه چند هشتگ خاص و منحصر به فرد را به کار بگیرید. در استفاده از هشتگ مناسب باید دقت کنید که هشتگ ها بیشترین میزان ارتباط را با پست شما داشته باشند چرا که استفاده از هشتگ های نامربوط مخاطب را گیج می کند.
نکته دیگر در استفاده از هشتگ ها، استفاده از هشتگ هایی است که محبوبیت بیشتری را در بین کاربران دارند. علت این کار این است که هنگام استفاده یک هشتگ توسط یک کاربر، اینستاگرام سعی می کند مطالبی با هشتگ یکسان را به او نمایش دهد و به این ترتیب هر چقد شما از هشتگ های محبوب تری استفاده کرده باشید، کاربران بیشتری آن را خواهند دید.
همچنین هنگام استفاده از هشتگ ها در پست خود سعی کنید تعداد زیادی از آن ها را، در کپشن به کار نبرید. شما می توانید در انتهای متن تان و با فاصله آن ها را قرار دهید.  

استفاده از هشتگ در اینستاگرام

کپشن آسان و متناسب: چنانچه کپشنی که شما می‌نویسید، خواندش آسان باشد و مخاطب را به تعامل تشویق کند سبب می شود تا مخاطب به سمتش جلب شود.
بهتر است بدانید کپشنی که شما می نویسید می تواند نشان دهنده هویت یا برند شما باشد. پس در نوشتن آن دقت کافی را داشته باشید و در نظر داشته باشید که یک کپشن خوب می تواند واکنش مخاطبان به پست شما را چند برابر کند.

شناخت مخاطب: بهتر است بدانید که برای چه دسته افرادی از چه سنی، چه جنسیتی، چه شغلی و ... کپشن می نویسید. واضح است که برای نوشتن بهترین کپشن برای مخاطبینتان که بتواند آن ها را به سمت پست شما جلب کند، شناخت آن ها و سلایقشان است.

تمامی ویژگی هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم از جمله مواردی هستند که می توانند به شما کمک کنند تا پست اینستاگرامی پر بازدیدی را داشته باشید.

امیدواریم که این مقاله توانسته باشد به اطلاعات شما در این زمینه افزوده باشیم و شما بتوانید با قرار دادن یک پست مناسب در صفحه اینستاگرامتان مخاطبان زیادی را به خود جلب کنید.

آیتیسا
آیتیسا

آیتیسا بیش از یک دهه است که در حوزه های مختلف برنامه نویسی تحت وب در حال فعالیت می باشد و نمونه کارهای بسیار متعددی انجام داده است.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

کد امنیتی

تماس بگیرید

09130929477

شماره موبایل خود را وارد کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند