مشکل خط سبز در استوری اینستاگرام

مشکل خط سبز در استوری اینستاگرام

1400/11/16
خواندن در 5 دقیقه

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام گذاشتن استوری در پیج اینستاگرام دچار چنین مشکلی (اضافه شدن یک خط عمودی سبز رنگ) در ویدیو شده باشید.
امروز برای تیم تولید محتوای آیتیسا هنگام آپلود کردن ویدیو در پیج یکی از پروژه‌ها این مشکل به وجود آمد.

پیشنهاد می شود مقاله طراحی سایت در آران و بیدگل را مطالعه فرمایید.


چطور این مشکل به وجود می آید؟

اینستاگرام به صورت پیش فرض از یک سری از رزولوشن‌ها (resolution) فقط پشتیبانی می‌کند . پس در بخش اول دقت کنید که حتما رزولوشنی که ویدیو شما داره تماما با استاندارد‌های اینستاگرام برابر باشد . برای مثال سایز مناسب استوری برای اینستاگرام ابعاد 1080 * 1920 می‌باشد. در صورتی که دوست دارید بیشتر درباره سایز های استاندارد اینستاگرام بدانید مقاله (سایز های مناسب برای اینستاگرام) را مطالعه بفرمایید.

پیشنهاد می شود مقاله طراحی سایت در محلات را مطالعه فرمایید.

نکته بعدی که در این باره وجود دارد دقت به فریم ریت (frame rate) ویدیو می‌باشد. در بعضی از ویدیو‌هایی که با گوشی گرفته می‌شود به خصوص گوشی‌های آیفون با رزولوشن 4k  و فریم ریت بالای 30 ویدیو را رکورد record می‌کند .به صورت کلی اینستاگرام فریم ریت 60 را هم پشتیبانی می‌کند ولی برای اطمینان فریم ریت رو کاهش بدهید که پیشنهاد می‌کنم آن را به رزولوشن پیش فرض یعنی به 30 کاهش بدهید.

پیشنهاد می شود مقاله طراحی سایت کاشان را مطالعه فرمایید

راه حل نهایی

به صورت کلی با انجام دادن این دوکار مشکل شما برطرف می‌شود، در صورتی که مشکل هم چنان برطرف نشد و در صورتی که با نرم افزار هایی مثل After Effects یا premiere pro ویدیو را تدوین کرده باشید پیشنهاد می‌کنیم برای خروجی گرفتن از نرم افزار Adobe Encoder استفاده کنید در صورتی که باز هم مشکل وجود داشت ویدیو را به صورت فرمت اصلی یا AVI خروجی گرفته و سپس با نرم افزار های کاهش دهنده حجم آن را کم حجم کنید. در صورتی که نیاز به آموزش برای نحوه فشرده‌سازی ویدیو دارید می توانید مقاله چگونه ویدیوهای خود را به سرعت کم حجم کنیم؟ را مطالعه بفرمایید.

پیشنهاد مرتبط: طراحی اپلیکیشن در کاشان

آیتیسا
آیتیسا

آیتیسا بیش از یک دهه است که در حوزه های مختلف برنامه نویسی تحت وب در حال فعالیت می باشد و نمونه کارهای بسیار متعددی انجام داده است.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

کد امنیتی

تماس بگیرید

09130929477

شماره موبایل خود را وارد کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند