بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها
شبکه های اجتماعی
امروزه شبکه های اجتماعی یکی از ارزان ترین و راحت ترین روش های بازاریابی در جامعه به شمار می آیند که هرروز رشد قابل توجهی دارند. با توجه به اینکه روز به روز به شمار مخاطبان این شبکه ها اضافه میشود، در صورتی که دارای کسب و کاری هستید بهتر است قدرت این شبکه ها را دست کم نگرفته و برای پیشرفت کسب و کارتان از آن ها استفاده کنید. در حقیقت امروزه تاثیر سوشال مدیا در زندگی انسان ها را نمی توان نادیده گرفت. چرا که سوشال مدیا باعث شده تا انسان ها در هرکجای دنیا که هستند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، به هم نزدیک تر شوند، از تجربیات هم در زندگیشان استفاده کنند، خرید کنند و خدمات بگیرند.
محبوبیت شبکه های اجتماعی
آمارها نشان می دهد که بیش از 80 درصد مردم از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند که بیش از نیمی از آن ها در دو یا سه شبکه اجتماعی فعال عضو هستند. بنابراین می توان گفت که استفاده از این شبکه ها برای کسب و کار خود می تواند ارتباط شما با سیل عظیمی از کاربران و مخاطبان را ممکن سازد. در واقع امروزه کاربران نه تنها از طریق این شبکه ها با انواع مختلفی از کسب و کارها آشنا می شوند بلکه حتی از آن ها خرید هم می کنند. بنابراین می توان گفت که شبکه های اجتماعی زیادی مانند: لینکدین، فیسبوک، مسنجر فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، پینترست، واتس اپ، تلگرام، اسنپ چت و .... در دنیا وجود دارد که توانسته اند کاربران زیادی را به خود اختصاص دهند.
جایگاه واتس اپ و اینستاگرام در ایران
با توجه به اینکه در کشور ما، شبکه هایی مثل؛ فیسبوک، مسنجر فیسبوک، توییتر، یوتیوب و تلگرام فیلتر هستند در حال حاضر در این بین اینستاگرام و واتس اپ جایگاه خاصی را بین مخاطبان ایرانی پیدا کردهاند.
اما همچنین با وجود فیلتر بودن تلگرام، هنوز هستند کسب و کارهایی که در آن مشغول فعالیت هستند و یا اخبار و تخفیفات خود را از این طریق اطلاع رسانی می کنند اما تعداد زیادی از کسب و کارها به واتس اپ و اینستاگرام روی آوردهاند.
در واقع بسیاری از کسب و کارهایی که در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند، واتس اپ را به عنوان پشتیبانی و جهت پاسخگویی به امور مشتریان خود انتخاب کرده اند. به گونه ای که آمار وب سایت استاتیستا نشان میدهد که تا اکتبر 2020 واتس اپ با دو میلیارد کاربر ماهانه، محبوب ترین اپلیکیشن پیام رسان در جهان بوده است و توانسته درصدر بایستد. پس از آن مسنجر فیسبوک، وی چت، کیو کیو، اسنپ چت و تلگرام در رتبه های دوم تا ششم هستند.
قدرت بالای اینستاگرام
در بین واتس اپ و اینستاگرام؛ از آنجا که اینستاگرام در ابتدا با هدف به اشتراک گذاری تصویر و ویدئو بوجود آمد، از قدرت خاصی در بین کاربرانش برخوردار است زیرا تاثیر به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئو ها برروی مخاطبان غیر قابل انکار است و به همین علت بنیانگذاران اینستاگرام برروی این ویژگی تمرکز زیادی داشته اند. شاید برایتان جالب باشد که اینستاگرام از کجا و چگونه بوجود آمد و یا بنیانگذاران آن چه کسانی هستند و چرا این نام را برای آن انتخاب کرده اند؟ شما می توانید برای پاسخ به این سوالات به مقاله اینستاگرام چگونه به وجود آمد؟ مراجعه کنید.
بنابراین می توان گفت که امروزه تقریبا تمامی کسب و کارها با ایجاد یک اکانت در اینستاگرام به بهتر شدن و پیشرفت کسب و کار خود پرداخته اند. چنانچه شما نیز تاکنون یک اکانت در اینستاگرام ایجاد کرده اید اما صفحه شما در حال خاک خوردن است و هیچ گونه فعالیتی در آن ندارید، باید به شما بگوییم که برای پیشرفت کسب و کارتان بهتر است به خانه تکانی اینستاگرام خود پرداخته و در مسیر توسعه و پیشرفت کسب و کارتان قدم بردارید.
استفاده از تصاویر حرفه ای در اینستاگرام
کسب و کارهای حرفه ای با عکس های باکیفیتی که توسط عکاسان حرفه ای از محصولاتشان میگیرند باعث بالا رفتن آمار بازدید ها و فروش خود می شوند چرا که عکس های با کیفیت به دلیل نزدیک بودنشان به محصول اصلی می توانند سبب جذب مخاطب و کسب اعتماد آن ها شود.
نوشتن محتوای قوی در اینستاگرام
البته که امروزه تاثیر نوشتن محتوای مناسب برای اینستاگرام را هم نباید فراموش کرد. محتوا نویسان حرفه ای نیز مانند عکاسان با تولید محتواهای جذاب و حرفه ای باعث جلب نظر مخاطبان شده اند.
مقاله مرتبط: چگونه محتوای خوب برای اینستاگرام تهیه کنیم؟
نتیجه گیری
به طورکلی می توان اینستاگرام را یک شبکه اجتماعی با قابلیت های فراوان دانست که می تواند به رشد کسب و کارها کمک زیادی کند. تبلیغات در اینستاگرام به دو شکل رایگان و غیررایگان صورت میگیرد. در اینستاگرام این شانس وجود دارد که شما به راحتی پیج خود را به دیگران بشناسانید و تعداد فالوورهایتان را بالا ببرید. این در حالی است که در فیسبوک برای تبلیغات پول بیشتری باید هزینه کرد.
همچنین شما می توانید در اینستاگرام محصولات و خدمات خود را به طور مستقیم و رایگان ارائه دهید و تنها برای فروش بیشتر نیازمند این هستید که پست های شما بیشتر دیده شده و به تعداد دنبال کنندگانتان اضافه شود. پس شما می توانید برای دیده شدن بیشتر پست ها و صفحه خود در ازای پرداخت هزینه به افرادی که بازدید کنندگان زیادی دارند، از آن ها بخواهید تا صفحه شما را به دیگران معرفی کنند، این کار در مطرح شدن برند و کسب و کار شما بسیار تاثیر گذار است.
بنابراین به طور کلی می توان گفت که در بین تمامی شبکه های اجتماعی، در کشور ما اینستاگرام از پرطرفدارترین آن ها است که کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده است.
دسته بندی
آخرین مقالات
-
ثبت کسب و کار در گوگل مپ؛ آموزش تصویری و جامع
ثبت کسب و کار در گوگل مپ برای نمایش در نتایج محلی و بازاریابی آنلاین مرحله ای حیاتی است که به شکل تصویری و جامع آموزش داده ایم.
-
بهترین برنامه های دانلود پست اینستاگرام برای ایفون + {لینک دانلود}
مقاله درباره دانلود پستها و پروفایلهای اینستاگرام بر روی آیفون با استفاده از روشهای مختلف صحبت میکند. این امر در دنیای امروز، جزء فعالیتهای روزانه مردم شده است. روشهای غیررسمی، ابزارهای آنلاین و برنامههای اختصاصی به ترتیب مورد بررسی قرار میگیرند. از دانلود پستها و ویدئوها تا مدیریت دانلودها، این مقاله راهنمایی جامعی برای دستیابی به محتوای مورد علاقه را ارائه میدهد. اهمیت رعایت امنیت و انتخاب منابع معتبر نیز تأکید میشود.
-
طراحی سایت در نجف آباد
شرکت آیتیسا سعی دارد تا با ارائه خدمات طراحی سایت در نجف آباد از مشتریان عزیز خود در این شهر زیبا استقبال به عمل آورد.
-
چک لیست تکنیکال سئو 2022
نه گام تکنیکال سئو که به شما در روند بهینه سازی سایتتان کمک می کند
-
نکات نگارشی فارسی - بخش سوم
با بخش نهایی نکات نگارشی در خدمت شما هستیم. با توجه به مطالب گفته شده رعایت نکات نگارشی نقش بسزایی در سایتها و شبکه های اجتماعی و .. دارند با توجه به مطلبهای گفته شده شما میتوانید با رعایت این نکات در این سه بخش در سایت و شبکههای اجتماعی خود بسیار موفق باشید.
-
نکات نگارشی فارسی _ بخش اول
در نویسندگی سبکهای مختلفی وجود دارد. قطعاً نوشتههای علمیپژوهشی، متنهای خلاق مثل رمان و داستان کوتاه، نوشتههای خبری و… با هم تفاوت زیادی دارند؛ اما چیزی که فارغ از سبک نوشتن اهمیت دارد، خوب نوشتن است. در این بخش برای شما چگونه درست نوشتن را به اشتراک میگذاریم.
مقالات مرتبط
-
اندازه مناسب برای عکس و فیلم در اینستاگرام چقدر است؟
اینستاگرام امکان آپلود عکس و فیلم در اندازههای افقی و عمودی را با سایزهای مختلف فراهم کرده است. در ادامه میتوانید اندازههای استاندارد برای سایزهای عکس و فیلم را در بخشهای مختلف پست، استوری و igtv مطالعه بفرمایید.
-
مشکل خط سبز در استوری اینستاگرام
اینستاگرام به صورت پیش فرض از یک سری از رزولوشنها (resolution) فقط پشتیبانی میکند . پس در بخش اول دقت کنید که حتما رزولوشنی که ویدیو شما داره تماما با استانداردهای اینستاگرام برابر باشد .
-
شرکت اینستاگرام چگونه به وجود آمد و بنیان گذار آن کیست؟ / کوین سیستروم
اینستاگرام یکی از شبکه های بزرگ اشتراک گذاری عکس و ویدئو است که کوین سیستروم و مایک کرایگر آن را بنا نهادند و در حال حاضر شرکت فیس بوک مالکیت آن را برعهده دارد. این اپلیکیشن با بیش از 1 میلیارد کاربر در دنیا از اپلیکیشن های پرطرفداری است که تمامی افراد از بازیگران و خوانندگان گرفته تا روسای کشورها هم از آن استفاده می کنند.
-
خانه تکانی اینستاگرام
شاید برایتان جالب باشد که بدانید اینستاگرام چگونه به وجود آمد ، چه کسانی آن را به وجود آوردند و چه هدفی را دنبال می کند؟ امروزه اینستاگرام به یکی از شبکه های اجتماعی پرکاربردی تبدیل شده است که برای کسب درآمد و جذب مشتری، بسیار به کار گرفته می شود.
-
چگونه محتوای خوب برای اینستاگرام تهیه کنیم؟
امروزه تقریبا تمامی مردم با اپلیکیشن اینستاگرام که یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها است، آشنایی دارند و تعداد زیادی از آن استفاده می کنند. در واقع کاربران اینستاگرام با به اشتراک گذاشتن عکس و فیلم با سایر کاربران خود را سرگرم و یا کسب درآمد می کنند، که اصطلاحا به آن اینستاگرام مارکتینگ گفته می شود و امروزه در بین کاربران اینستاگرام رواج بسیاری پیدا کرده است.
-
سرانجام ویژگی Live Stories اینستاگرام برای ایران به صورت تدریجی فعال و قابل استفاده شد.
سرانجام پس از مدتی انتظار، ویژگی Live Stories اینستاگرام برای تمام کشورها از جمله ایران بهصورت تدریجی فعال و قابل استفاده شد. بعد از راهاندازی بخش استوری و استقبال کمنظیر کاربران از آن، اینستاگرام ویژگی بسیار جذاب دیگری را تحت عنوان Live Stories و بهصورت آزمایشی برای کاربران آمریکایی به وجود آورد.
نظرات کاربران