شرکت اینستاگرام چگونه به وجود آمد و بنیان گذار آن کیست؟ / کوین سیستروم

شرکت اینستاگرام چگونه به وجود آمد و بنیان گذار آن کیست؟ / کوین سیستروم

1399/10/16

اینستاگرام

جالب است بدانید که کوین سیستروم با اینکه مدتی کارمند گوگل بود اما هیچگونه دانش برنامه نویسی نداشت و زمانی که در یک استارتاپ به فعالیت مشغول بود در وقت های آزاد خود برنامه نویسی را فرا گرفت و اپلیکیشنش را توسعه داد.  او یک سال بعد، در سال 2010 با شرکت در یک مهمانی مربوط به استارتاپ با دو سرمایه گذار خطرپذیر آشنا شد. این سرمایه گذاران با دیدن نمونه اولیه اپلیکیشن بربن توجه شان جلب شد و با کوین قرار یک جلسه را گذاشتند تا بیشتر در این مورد صحبت کنند.
پس از 2هفته کوین موفق به جذب 500 هزار دلار سرمایه شد. او با این سرمایه یک تیم تشکیل داد و اولین فردی که جذب تیم شد یکی از هم دانشگاهی های او، مایک کریگر 25 ساله بود.

شروع شرکت اینستاگرام

کوین و مایک متوجه شدند که یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن ها در بین کاربران اپلیکیشن به اشتراک گذاری عکس است. با اینکه اپلیکیشن های زیادی مشابه بربن با قابلیت اشتراک گذاری عکس و ارسال پیام وجود داشت اما آن ها تصمیم گرفتند که تنها بر روی یک ویژگی اپلیکیشن که همان اشتراک گذاری عکس بود تمرکز کنند.
بنابراین آن ها با تغییرات اساسی بر روی بربن قابلیت لایک و کامنت را نیز به آپشن اشتراک گذاری عکس ها اضافه کردند و همچنین نام اپلیکیشن بربن را به اینستاگرام که ترکیبی از دو کلمه دوربین چاپ فوری (Instant Camera) و تلگرام(Telegram)  بود تغییر دادند. 
در انتها، تیم به مدت دو ماه قابیلت‌های «به ‌اشتراک‌گذاری عکس» اینستاگرام را بهبود بخشیدند، نسخه اولیه‌ ای از آن را به دوستان و آشنایان خود معرفی کردند و پس از رفع تمامی مشکلات اپلیکیشن، آن را عرضه کردند.

ترامپ


در نهایت در سال 2010، کوین سیستروم و همراهش، مایک کریجر، اینستاگرام را راه اندازی کردند. اما به سرعت محبوبیت آن در بین کاربران آیفون افزایش یافت و در نهایت در ماه آوریل سال 2012، نسخه اندروید این برنامه نیز منتشر شد.

مایک کریگر


عرضه اینستاگرام

بالاخره روز موعود فرا رسید و اینستاگرام در اکتبر سال 2010 عرضه شد و در همان روز اول، جایگاه برترین نرم افزار رایگان در دسته به اشتراک گذاری عکس را به خود اختصاص داد. این اپلیکیشن توانست در طی چند ساعت بیش از 25 هزار کاربر را به خود جذب کند و این روند رشد ادامه پیدا کرد و تنها بعد از دو ماه بیش از 1 میلیون کاربر فعال داشت. این میزان بازدید و موفقیت برای کوین و مایک که سن زیادی نداشتند دور از انتظار بود. این پلتفرم ابتدا به عنوان یک برنامه مخصوص آیفون معرفی شد و تنها امکان به اشتراک گذاری تصاویر مربعی در آن وجود داشت که در آینده شاهد پیشرفت های چشم گیری شد.
کوین در همین باره می‌گوید: «موفقیت برای من زمانی رقم خورد که پدر و مادرم شروع به استفاده از اینستاگرام کردند. این تمام آن چیزی بود که من نیاز داشتم؛ اینکه آن‌ها اینستاگرام را دوست دارند و هر روز از آن استفاده می‌کنند.»

کوین سیستروم

رشد و گسترش شرکت اینستاگرام

از آن زمان به بعد، شرکت اینستاگرام به طور شگرفی رشد کرد و تبدیل به یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین پلتفرم های رسانه اجتماعی در جهان شد. با افزایش تعداد کاربران و قابلیت های جدیدی که به آن اضافه شد، اینستاگرام تبدیل به یک بستر جامع برای به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوها، ارتباط با دوستان، دنبال کردن شخصیت های مشهور و کسب و کارها و همچنین اکتشاف محتوای جدید شد.

اپ اینستاگرام

 

جلب توجه شرکت های بزرگ به اینستاگرام

با توجه به اینکه تعداد کاربران اینستاگرام روز به روز در حال افزایش بود توجه سرمایه گذاران مختلف را به خود جلب کرد. از همین رو در اوایل سال 2011 ارزش اینستاگرام حدد 25 میلیون دلار تخمین زده شد. در همین زمان جک دورسی مدیر عامل توییتر سعی کرد با مبلغ 500 میلیون دلار اینستاگرام را بخرد اما کوین درخواست شرکت توییتر را رد کرد.
یک سال بعد و در سال 2012 شرکت فیس بوک موفق شد اینستاگرام را که در آن زمان 27 میلیون کاربر فعال داشت، با مبلغ 1 میلیارد دلار خریداری کند و توافق کردند که اینستاگرام و مدیریتش همانند قبل و به صورت خود مختار به فعالیتشان ادامه دهند. پس از این، اینستاگرام به روند رشد خود ادامه داد و به جایی رسید که هم‌اکنون در آن قرار دارد.
زمانی که از کوین و مایک پرسیدند که آیا فکر می‌کردید که روزی به چنین جایی برسید، پاسخ دادند:
»خیر. گرچه ما از ابتدا قصد داشتیم تا اینستاگرام را جهانی کنیم؛ اما اوضاع فراتر از بهترین رویاهای ممکنی که داشتیم پیش رفت «.

شروع کار اینستاگرام

نقش کوین سیستروم در توسعه اینستاگرام

کوین سیستروم به عنوان یکی از بنیانگذاران شرکت اینستاگرام، نقش اساسی در توسعه و رهبری این پلتفرم بازی کرد. او به همراه تیمش، طرح ها و ویژگی های جدیدی را برای اینستاگرام ایجاد کرد که کاربران را جذب و مشتاق نگه داشت. ایده های نوآورانه کوین سیستروم در طراحی و ساخت اینستاگرام، نه تنها باعث افزایش تعداد کاربران این پلتفرم شد، بلکه به توسعه فرهنگ جدیدی از به اشتراک گذاری و ارتباطات آنلاین هم راه باز کرد.

کسب و کار


افزایش قابلیت ها و موفقیت اینستاگرام

با تلاش های بی وقفه کوین سیستروم و تیمش، اینستاگرام به یکی از موفق ترین پلتفرم های رسانه اجتماعی تبدیل شد. امروزه، اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال روزانه دارد و به عنوان یک بستر اصلی برای تبلیغات، تجارت الکترونیک، و ارتباطات شخصی و حرفه ای استفاده می شود. کوین سیستروم به همراه تیمش دریافت افتخارات بسیاری برای موفقیت های اینستاگرام کسب کرده اند و به عنوان نیروی خلاق و نوآور در صنعت فناوری اطلاعات شناخته می شوند.
تأثیر تغییرات بر استراتژی بازاریابی
اینستاگرام به طور مداوم بهبود و توسعه می یابد تا به نیازها و تمایلات کاربران پاسخ دهد. تغییرات و بهبودهای اخیر شامل موارد زیر است:
IGTV: اینستاگرام امکان مشاهده ویدیوهای بلندتر را با ویژگی IGTV اضافه کرده است.
استیکرها و ابزارهای خلاقانه: اینستاگرام با اضافه کردن استیکرها، ابزارهای خلاقانه و قاب های داستان، تجربه کاربری را بهبود بخشیده است.
خرید از طریق اینستاگرام: اینستاگرام امکان خرید محصولات مستقیماً از برخی برندها را در داخل برنامه فراهم کرده است. همچنین اینستاگرام به طور مداوم به روزرسانی ها و بهبودهایی را ارائه می دهد تا تجربه کاربران را بهبود بخشد و رشد خود را ادامه دهد برای مثال در ادامه برخی از قابلیت های به نسبت جدیدی که به این شبکه اجتماعی محبوب اضافه شده است را برای شما آورده ایم:
Reels : اضافه شدن قابلیت Reels به اینستاگرام که امکان ساخت ویدیوهای کوتاه با افکت ها و موزیک های پشتیبانی شده را فراهم می کند.
استیکرهای موسیقی: امکان استفاده از استیکرهای موسیقی در استوری ها و پست ها اضافه شده است.
پیام های ویس: اینستاگرام امکان ارسال پیام های ویس را فراهم کرده است.

مایک و کوین


تغییرات و بهبودهای اخیر در اینستاگرام تأثیر قابل توجهی بر استراتژی بازاریابی شرکت داشته است. اضافه شدن ویژگی های کاربردی مانند استیکرها، IGTV و Reels، به تبلیغات و بازاریابی، روش های تازه ای ارائه داده است. همچنین، رشد کاربران و جامعه فعال اینستاگرام به تبلیغ دهندگان فرصت های بزرگی برای رساندن پیام های تبلیغاتی و ارتباط با مشتریان را فراهم کرده است.

اینستاگرام و کمک به کسب و کارها

با اینکه شرکت اینستاگرام در سال های ابتدایی فعالیتش، بیشتر بر حوزه فعالیت اینفلوئنسرها متمرکز بود اما تقریبا از سال 2014 تا اکنون مورد توجه کسب و کارها نیز قرار گرفته است. به گونه ای که اکنون ٪80 از کاربران در اینستاگرام، حداقل یک صفحه کسب‌ وکار را دنبال می‌کنند.
در واقع اینستاگرام بستر مناسبی برای فعالیت کسب‌ وکارهای مختلف شده است که هم ‌اکنون تعداد بسیاری از کسب ‌وکارها بیشتر از طریق این شبکه درآمدزایی می‌کنند.

آیتیسا
آیتیسا

آیتیسا بیش از یک دهه است که در حوزه های مختلف برنامه نویسی تحت وب در حال فعالیت می باشد و نمونه کارهای بسیار متعددی انجام داده است.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

کد امنیتی

تماس بگیرید

09130929477

شماره موبایل خود را وارد کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند