چگونه کسب و کار خود را اینترنتی کنیم؟

چگونه کسب و کار خود را اینترنتی کنیم؟

1399/12/05

چگونه کسب و کار خود را اینترنتی کنیم

از آنجا که کسب و کارهای اینترنتی در هر زمان و در هر مکانی می توانند برای شما پول ساز باشند، بنابراین می توانیم آن ها را از جذاب ترین شغل ها بدانیم. برای دانستن بیشتر درباره ی این شغل ها می توانید به مقاله ایده کسب و کار اینترنتی پول ساز سر بزنید.
راه اندازی کسب و کار اینترنتی خیلی راحت است در حالی که به موفقیت رساندن آن دشوار می باشد. حرفه های اینترنتی و آنلاین را می توان از سریع ترین روش های دستیابی به درآمد هم به شمار آورد. در واقع، شما می توانید با سرمایه کم، بدون داشتن دفتر و محل کار، بدون داشتن دانش حرفه ای و تخصصی و حتی بدون داشتن مجوز هم یک شغل اینترنتی راه اندازی کنید.

اما آنچه که قبل از اینترنتی کردن یک کسب و کار اهمیت دارد خلق آن است. شاید این سوال به ذهن شما هم خطور کند که برای خلق یک کسب وکار از کجا شروع کنیم؟ برای پاسخ به این سوال می توانید به این مقاله مراجعه کنید. 
در ادامه می خواهیم به تعریفی از کسب و کار اینترنتی و انواع آن بپردازیم.

کسب و کار اینترنتی چیست؟

به کسب و کارهایی که درآمد آن ها از طریق اینترنت و فعالیت های اینترنتی است و خرید و فروش آن ها به صورت آنلاین می باشد کسب و کار اینترنتی می گویند. در این نوع تجارت ها صاحب اصلی آن خود شما هستید که دارای درآمد پایدار و ثابتی هم می باشید.

انواع مدلهای کسب و کار اینترنتی:

کسب و کارهای اینترنتی انواع مختلفی دارند که ما در اینجا به تعدادی از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم؛ 

1. فروش کالا 

در این مدل کسب و کار، فروشنده کالاهای خود را به طور مستقیم و یا غیر مستقیم به دست مشتریانش می رساند. به عنوان مثال؛ دیجی کالا یک فروشگاه اینترنتی است که هم کالاهای موجود در انبار خودش را به طور مستقیم به دست مشتری ها می رساند و هم کالاهای موجود در انبارهای سایر فروشگاه ها را به طور غیر مستقیم به فروش می رساند. 

کسب وکار اینترنتی فروش کالا

2. فروش خدمات

این کسب و کارها نیز مانند کسب و کارهای فروش کالا هستند با این تفاوت که به جای فروش کالا، خدماتی را در اختیار مشتریانشان می گذارند. شغل هایی مانند؛ فروش هاست و دامین از این دسته هستند.

کسب و کار اینترنتی فروش خدمات

3. آموزش و فروش محتوا

یکی از کم دردسر ترین مدل های کسب و کار اینترنتی آموزش و فروش محتوا است. در حقیقت شما می توانید محتوایی را تولید کرده سپس از فروش آن درآمد کسب کنید. فروش محتوا نیز می تواند هم به صورت مستقیم و هم غیر مستقیم به فروش برسد.

کسب و کار اینترنتی آموزش و فروش محتوا

حال می رسیم به مهم ترین بخش این مقاله، که اینترنتی کردن آن شغل و پیشه ای است که توسط ما خلق شده است. برای اینترنتی کردن یک حرفه اصولی را باید در نظر داشت که در اینجا به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • شناسایی توانایی ها
    همانطور که در خلق یک کسب و کار، باید به خودشناسی برسید و خود را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید، برای اینترنتی کردن آن نیز، نیاز به شناسایی و شناخت توانایی های است. در حقیقت شناخت توانایی ها به شما کمک می کند تا در انتخاب حوزه کاری خود انتخاب واقعی تری داشته باشید. چنانچه شما بتوانید خوب بنویسید، خوب بیان کنید و یا مهارت خاصی مانند عکاسی و یا کار با فتوشاپ را بلد باشید، می توانید در اینترنتی کردن کارتان موفق تر عمل کنید.


    کار بر روی ایده ها
     
  • تعیین حوزه کاری
    در حقیقت انتخاب و تعیین حوزه کاری به توانایی ها، مهارت ها و تخصص های شما بستگی دارد. به عنوان مثال اگر شما در زمینه طراحی لباس مهارت و تخصص دارید می توانید کسب و کار اینترنتی را در همین زمینه اجرا کرده و با استخدام یک خیاط لباس هایی را طراحی کنید و پس از دوخت، آن ها را به صورت آنلاین به فروش برسانید. بنابراین شما می توانید برای انتخاب حوزه کاری مناسب دست به تحقیق و بررسی زده و در این راه از گوگل و ابزارهای آن هم استفاده کنید. به عنوان مثال google trends یکی از ابزارهای گوگل است که نشان می دهد کدام حوزه کاری توسط مردم در گوگل بیشتر جستجو شده و طرفداران بیشتری دارد.

    تعیین حوزه کاری در کسب و کار اینترنتی


     
  • بررسی رقبای کسب و کار شما
    بهتر است قبل از شروع کسب و کار اینترنتی خود رقبایتان را شناخته و آن ها را بررسی کنید. شما می توانید با سرچ کردن آن حرفه در گوگل، سایت هایی را که در صفحه اول گوگل نمایش داده می شوند را باز کنید و ترافیک، قدمت، محتوا، خدمات و محصولات آن ها را مورد بررسی قرار دهید. با بررسی موارد این چنینی می توانید بفهمید که توانایی رقابت با رقبای خود را دارید یا خیر؟ و با شناسایی نقاط ضعفشان، آن ها را در خود تقویت کنید.

     
  • راه اندازی و طراحی سایت
    پس از بررسی و شناسایی رقبا، شما می توانید برای ایجاد کسب و کار اینترنتی خود اقدام به طراحی و راه اندازی یک وب سایت کنید. وجود یک وب سایت می توانید دسترسی کاربران را به محصولات و خدمات شما آسان کرده و از آنجا که ارائه و خرید از طریق سایت بسیار ساده است می تواند به آمار بازدیدکنندگان از سایت شما بیفزاید. البته اینکه چه نوع سایتی برای کسب و کار شما مناسب است هم از اهمیت بالایی برخورد دار است.
    شما می توانید برای طراحی وب سایت کاری خود با تیم های حرفه ای که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند مشورت کرده و از آن ها مشاوره بگیرید. تیم طراحی سایت آیتیسا آماده ارائه خدمات و مشاوره رایگان در این زمینه به شما می باشد.

    شروع کسب و کار اینترنتی با راه اندازی طراحی سایت
  • جذب ترافیک هدفمند
    ترافیک هدفمند سایت می تواند به درآمدزایی شما کمک کند. در حقیقت بجز استفاده از تبلیغات که هزینه بر است، برای بالا بردن ترافیک سایت راه های دیگری نیز وجود دارد. سئو سایت یکی از روش هایی است که می تواند به دیده شدن سایت و کسب و کار شما کمک زیادی کند. سئو به سایت شما کمک می کند تا گوگل آن را در صفحه اول خود نمایش دهد، ترافیک سایت شما بالا رود و ترافیکی هم که از طریق گوگل برای سایت شما ایجاد شود هدفمند و مهم است. در ادامه می خواهیم به دو مورد از موارد مهمی که به سئو سایت کمک می کند بپردازیم.
    برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سئو سایت می توانید به این
    مقاله مراجعه کنید.
  1. بازاریابی محتوا
    در واقع تولید محتوا در جهت رفع نیازهای مشتریان و کاربران می تواند سبب شود که آن ها به سمت کسب و کار شما جذب شوند.

     
  2. استفاده از شبکه های اجتماعی
    همچنین استفاده از شبکه های اجتماعی نیز یکی از گزینه های دیگر برای جذب مخاطب و ترافیک هدفمند است. امروزه بیشتر مخاطبین ترجیح می دهند وقت خود را در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام که یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها می باشد، بگذرانند.  
     
  • ساخت مشتری وفادار
    ساخت مشتریان وفادار قدم آخر از راه اندازی یک شغل اینترنتی است. موفقیت در یک کسب و کار به مشتریان شما بستگی دارد. بنابراین اهمیت دادن به مشتریان از جمله نکات بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شد. رضایت مشتری از شما سبب می شود که آن ها شما را به افراد دیگر نیز معرفی کرده و به این ترتیب حرفه و شغل شما خیلی سریع تر برای همه شناخته شود. ارائه محصولات و خدمات با کیفیت، پشتیبانی 24 ساعته و توجه به نظرات مشتریان از جمله مواردی است که به جذب مشتری کمک می کنند.  

    ایجاد مشتری وفادار

بنابراین با توجه به آنچه که در بالا گفته شد، شما می توانید با رعایت اصول به صورت گام به گام به اینترنتی کردن کسب و کار و حرفه خود فکر کرده و آن را عملی کنید.

آیتیسا
آیتیسا

آیتیسا بیش از یک دهه است که در حوزه های مختلف برنامه نویسی تحت وب در حال فعالیت می باشد و نمونه کارهای بسیار متعددی انجام داده است.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

کد امنیتی

تماس بگیرید

09130929477

شماره موبایل خود را وارد کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند