تجسم ایده از پی تا کلید

تجسم ایده از پی تا کلید

1399/10/22
دسته بندی:

تجسم ایده ها(پی)

ایده را می توان یک سبک جدیدی از اجرای انواع فعالیت ها دانست که با استفاده از آن می تواند فعالیت ها را به راحت ترین شیوه ممکن انجام داد. ایده های ذهنی فارغ از هرگونه قید و بندی شکل می‌گیرند اما عملی شدن آن ها با محدودیت هایی مانند؛ قوانین فیزیکی روبرو می شود. ولی آنچه که اهمیت دارد، رابطه مستقیم طرح ایده های جدید با خیال پردازی و خلاقیت است. در واقع خیال پردازی و خلاقیت از ابزاری است که سبب بوجود آمدن ایده ها در ذهن می شود.
در یک تعریف دیگر؛ ایده‌ها، جزئی از افکار و تصاویر ذهنی از جهان ذهنی ما هستند که برای اولین بار در ذهن و فکر ما ایجاد شده اند و سپس در جهان فیزیکی به وجود آمده‌اند. برای مثال؛ ساخت انواع ساختمان‌ها، ماشین ها و اختراعات گوناگون در ابتدا به صورت یک فکر و ایده ذهنی بوده که پس از تجسم آن ها و داشتن یک انگیزه قوی به حقیقیت تبدیل شده اند. بنابراین می توان گفت که جهان فیزیکی و مادی، آینه جهان درونی و افکار ما هستند.
شاید این سوال در ذهن شما هم شکل بگیرد که از کجا ایده بگیریم؟ و یا آیا بوجود آمدن یک ایده مراحل خاصی دارد؟ در ادامه به بررسی بوجود آمدن ایده خواهیم پرداخت. همچنین شما می توانید برای خواندن یک ایده جذاب و موفق به مقاله "داستان جالب پیکان" مراجعه کنید.

تجسم ایده

آنچه که سبب بوجود آمدن ایده ها در ذهن می شود تجسم خلاقانه آن ها می‌باشد. در واقع تجسم خلاق یک روش ذهنی است که با استفاده از قدرت ذهن و تخیل به ایجاد تغییرات در زندگی می پردازد. با استفاده از این روش است که شخصیت، عادات و شرایط زندگی تغییر کرده و شما می توانید فرصت ها را به زندگیتان جذب کنید و ایده ای در ذهنتان مجسم کنید. به عبارت بهتر، آنچه که به تجسم ایده ها کمک می کند تجسم خلاق است.

برای کسب اطاعات بیشتر درباره سئو سایت در کاشان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

تجسم خلاق

تجسم خلاق دارای اصولی است که در اینجا به آن ها اشاره می کنیم.

1. افکار دائما در حال تکرار به حقیقت تبدیل خواهند شد.

2. افکار در حال تکرار برروی ذهن ناخودآگاه تاثیر گذارند و آن را تحت تاثیر خود قرار می دهند.

3. افکار ذهنی شرایط و موقعیت ها را به سمت خود جذب می کنند.

4. فرایند تفکر؛ یک فرایند خلاقانه است.

به بیان راحت تر می توان گفت که؛
زمانی که شما روی یک فکر خاص متمرکز می شوید و دائما در حال فکرکردن به آن هستید، آن افکار قوی تر شده و مانند امواجی در اطراف شما پخش می شوند. حال چنانچه این افکار، افکار واضح و قوی باشند برروی ضمیر ناخودآگاه شما تاثیر گذاشته و باعث می شوند که فرصت ها، افراد، اشیا و غیره به زندگی شما جذب شوند.

در حقیقت شما می توانید، با داشتن موج قوی از افکار و تکرار آن ها موجب تغییرات بزرگ در زندگی خود شوید که یکی از مهم ترین و قدرتمندترین این ابزارها برای تولید امواج قوی، تجسم خلاق است. بدون تجسم خلاق بسیاری از رویدادها و اختراعات حال حاضر ممکن نمی شد و آنچه که باعث به وجود آمدن و شکل گیری رویدادی می شود قدرت تخیل است.

پس از تجسم و خلق یک ایده در ذهن نوبت به شکل گیری و عملی شدن آن می رسد. در ادامه به مراحل و نحوه تحقق ایده ها خواهیم پرداخت.

پیشنهاد می شود مقاله طراحی سایت کاشان را مطالعه فرمایید.

تحقق ایده ها (کلید)

برای تحقق یک ایده در ابتدا نیازمند شناسایی و ارزیابی آن هستیم. در واقع باید گفت که شکل گیری ایده ها نیازمند شناسایی و ارزیابی آن ها است. اینکه تا چه میزان ایده شما می تواند در جامعه پیشرفت کند، ایده تان چقدر هزینه بر است، چه تعداد رقیب در جامعه برای شما وجود دارد، چه کسانی حاضر به صرف هزینه هستند و غیره از جمله سوالاتی است که باید پاسخ آن ها را در جهت شکل گیری و تحقق یک ایده مورد بررسی قرار داد.

خلق ایده

در این مرحله اینکه ایده ها را با چه کسانی مطرح کنیم نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. در حقیقت مطرح کردن ایده ها با افراد کارشناس، مشاور و کسانی که شما را در راه عملی کردن ایده تان حمایت و تشویق می کنند، می تواند به تحقق سریع تر و آسان تر ایده ها کمک کند.

از عوامل مهمی که بر روی تحقق یافتن یک ایده مهم هستند، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • داشتن تعهد نسبت به انجام آن ایده
  • کسب اطلاعات کافی از ایده ها و مسیرشان
  • زمان بندی مناسب از اهداف و برنامه ها
  • داشتن یک برنامه راهبردی و سازماندهی شده جهت عملکرد صحیح ایده
  • داشتن انتظارات واقع بینانه نسبت به ایده ها
  • عدم ترس از شکست
  • ریسک پذیری

    تحقق ایده

پس از تحقق ایده ها، می توان آن ها را به ثبت رساند. در حقیقت ایده های فکری که حاصل اندیشه هستند و قبلا به ثبت نرسیده اند را به شرط جدید، کاربردی، خلاقانه و قابل صنعتی بودنشان می توان به ثبت رساند.

به طور کلی؛ شکل گیری، تجسم و تحقق یک ایده از مراحلی هستند که هرکدامشان در زمان خاص خود رخ می دهند و نباید به آن ها بی توجهی کرد. امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم شما را در جهت تجسم خلاقانه ایده هایتان، تحقق و ثبت آن ها کمک کرده باشیم.

برای کسب اطلاعات درباره طراحی سایت در نجف آباد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

آیتیسا
آیتیسا

آیتیسا بیش از یک دهه است که در حوزه های مختلف برنامه نویسی تحت وب در حال فعالیت می باشد و نمونه کارهای بسیار متعددی انجام داده است.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

کد امنیتی

تماس بگیرید

09130929477

شماره موبایل خود را وارد کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند