آشنایی با وب سایت نمایشگاهی

آشنایی با وب سایت نمایشگاهی

1399/09/17
دسته بندی:

برای افرادی که در عرصه نمایشگاه های مختلف مشغول به فعالیت هستند، داشتن یک وب سایت نمایشگاهی به عنوان یک نیاز شناخته می شود و آن ها درصدد هستند تا از این طریق درآمد خود را افزایش دهند و بتوانند برند خود را به جامعه بشناسانند.

طراحی سایت

با توجه به اینکه امروزه گوگل مورد استفاده بسیاری از کاربران قرار گرفته است و آن ها از طریق جستجو در گوگل بسیاری از نیازهای خود را رفع می کنند بنابراین داشتن یک وب سایت نمایشگاهی درگوگل می تواند به کسب و کارتان کمک کرده، بازدیدکنندگان شما را تا حد زیادی افزایش داده و حتی آن ها را به مشتری تبدیل کند. همچنین این نکته را از یاد نبرید که داشتن وب سایتی با ویژگی های مناسب می تواند در جذب مشتریان بسیار تاثیرگذار باشد. در واقع سایت شما باید بتواند نیاز مشتری ها را در راحت ترین حالت و سریع ترین زمان ممکن پاسخگو باشد تا آن ها در زمان های دیگر هم شما را اولویت انتخاب خریدهایشان قرار دهند.
برای آشنایی بیشتر می توانید مقاله یه طراحی سایت خوب، چه ویژگی هایی داره؟ را بخوانید.

برای دیدن نمونه کارهای سایت نمایشگاهی اینجا کلیک کنید.

 

وب سایت نمایشگاهی چیست؟
وب سایت های نمایشگاهی به منظور معرفی کالا و یا خدمات طراحی می‌شوند که پس از طراحی و اجرای آن ها، شرکت های مختلف در آن فضا، به معرفی محصولات و خدمات خود می‌پردازند.
در واقع در این نوع از وب سایت‌ها، یک فروشنده یا نماینده فروش وجود ندارد بلکه نمایندگانی وجود دارند که کالا و خدمات را ارائه می‌دهند. همانطور که یک فروشگاه فیزیکی از تعدادی غرفه تشکیل شده است، وب سایت های نمایشگاهی نیز شامل تعدادی غرفه به صورت مجازی هستند که فعالیت شرکت ها در آن به شکل مجازی می‌باشد.

وب سایت نمایشگاهی

وب سایت های نمایشگاهی، متنوع ترین وب سایت های اینترنت از نظر ساختاری هستند که ساختارشان با سایر سایت‌ها تفاوت دارد. وب سایت های نمایشگاهی شامل امکانات بسیار پیشرفته تر و بیشتری هستند که به واسطه آن ها، هزاران کاربر با یکدیگر در تعامل و مبادله کالا می باشند. در این مدل وب سایت ها، بازاریابی میان صدها شرکت حقوقی و افراد حقیقی انجام می گیرد.

این در حالی است که وب سایت فروشگاهی؛ فروشگاهی است که اجناس و خدمات خود را به جهت فروش از طریق اینترنت ارائه می کند. در واقع کاربران و مشتریان با ورود به این فروشگاه ها، کالا یا خدمات مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را سفارش می‌دهند و پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین فروشگاه آن را برای مشتری ارسال می‌کند.

بنابراین امکان خرید آنلاین یکی از تفاوت اصلی میان وب سایت فروشگاهی با وب سایت نمایشگاهی است. همچنین در وب سایت فروشگاهی یک برند به صورت اختصاصی اقدام به ارائه و فروش کالاهای خود می کند در حالی که وب سایت های نمایشگاهی مجموعه ای از غرفه های مجازی هستند که نمایندگان در آن حضور تا به معرفی محصولات، کالاها و خدمات خود بپردازند.

تفاوت وب سایت نمایشگاهی با فروشگاهی

طراحی وب سایت نمایشگاهی مناسب چه کسانی است؟
فعالیت هایی که در راستای طراحی وب سایت های نمایشگاهی انجام می‌شوند متنوع و گسترده هستند. در حقیقت هر فعالیت، کسب و کار و یا خدماتی در جامعه که قابل ارائه به کاربران و مشتریان باشد می تواند آن را گزینه ای برای طراحی سایت نمایشگاهی در نظر گرفت.
به عنوان چند مثال در زمینه اینگونه فعالیت ها می توانیم موارد زیر را نام ببریم.

  • یک شرکت بازرگانی که در زمینه لوازم خانگی فعالیت می‌کند؛ با توجه به گسترده بودن این بازار و تعداد زیاد محصولات در این زمینه، می تواند با طراحی یک وب سایت نمایشگاهی برای کسب و کار خود، یک فضای مجازی برای نمایش محصولاتش، مقایسه قیمت ها با سایر محصولات بازار، مشاوره خرید و غیره را فراهم کند.
  • کسب و کارهای خانگی برای فروش صنایع دستی، مواد غذایی بسته بندی شده، معرفی محصولات دست ساز خود و غیره می توانند یک وب سایت نمایشگاهی طراحی کنند.
  • نمایشگاه آنلاین لوازم دکوری، گل و گیاه، ابزارآلات و مصالح ساختمانی می توانند با ایجاد غرفه های مجازی در وب سایت نمایشگاهی، احتمال دیده شدن خود در فضای کسب و کار را افزایش دهند.
  • همچنین کسب و کارهای هنری مثل؛ برگزارکننده های گالری های هنری، نمایشگاه های نقاشی، خوشنویسی، سفالگری، عکاسی و صنایع دستی می توانند با طراحی سایت نمایشگاهی در فضای اینترنت کسب و کارشان را به صورت مجازی برگزار کنند.

مزایای وب سایت نمایشگاهی:
وب سایت های نمایشگاهی مزایای زیادی دارند که در اینجا به تعدادی از آن ها مختصرا اشاره می کنیم:

  • عدم محدودیت زمانی و مکانی جهت ارائه خدمات
  • جذب مشتری از اقصی نقاط کشور از طریق وب سایت
  • افزایش تعداد مشتریان و در نتیجه افزایش میزان فروش
  • ایجاد برند از طریق وب سایت
  • شناسایی راحت تر برند شما توسط کاربران

یک وب سایت نمایشگاهی مناسب، وب سایتی است که امکانات لازم و مهم را در طراحی سایت خود در نظر بگیرد. بنابراین بهتر است که شما برای طراحی وب سایت خود با کسانی که در زمینه طراحی سایت تجربه و اطلاعات دارند، مشورت کنید تا ایده آل ترین وب سایتی که مد نظرتان می باشد را داشته باشید. شما می توانید جهت طراحی سایت از ما به صورت رایگان مشورت بگیرید.

آیتیسا
آیتیسا

آیتیسا بیش از یک دهه است که در حوزه های مختلف برنامه نویسی تحت وب در حال فعالیت می باشد و نمونه کارهای بسیار متعددی انجام داده است.

آخرین مقالات

نظرات کاربران

کد امنیتی

تماس بگیرید

09130929477

شماره موبایل خود را وارد کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند