چرا نباید تلفن همراهمان را روت کنیم؟

چرا نباید تلفن همراهمان را روت کنیم؟

1395/12/07
دسته بندی:

چرا نباید تلفن همراه را روت کرد؟

1. انقضای گارانتی تلفن همراه
روت کردن موجب می شود تا گارانتی تلفن همراه شما باطل شود. فرایند روت دقیقا بر ضد قوانین شرکت های سازنده تلفن همراه است بنابراین اگر می‌خواهید تلفن همراهتان تحت گارانتی شرکت باقی بماند باید از روت کردن آن اجتناب کنید؛ چراکه در غیر اینصورت گارانتی به طور کامل از بین می‌رود.
 

چرا نباید تلفن همراهمان را روت کنیم؟
 

2. روت، تلفن همراهتان را تبدیل به یک آجر می‌کند!
هنگامیکه شما تلفن همراهتان را روت می کنید در واقع آن را به یک تکه آجر تبدیل کرده اید. می پرسید چرا؟

با انجام این کار گوشی هوشمند شما فرایند بوت شدن را متوقف کرده و درست مثل یک تکه آجر بی مصرف رفتار می‌کند. با کمی تامل می توان دریافت که بهتر است تلفن همراهتان را به خاطر دسترسی بیشتر به قسمت های مختلف تبدیل به یک شئ بی ارزش نکنید.

3. وارد شدن آسیب های غیرقابل برگشت
روت کردن آسیب های جبران ناپذیری را به گوشی وارد می کند و این امر می تواند تا جایی پیش رود که شما را وادار به تعویض گوشی و یا پرداخت هزینه های هنگفت جهت تعمیر آن کند. البته باید به این نکته هم توجه کرد که شاید هیچ گاه تلفن همراهتان پس از تعمیر مانند روز اول کار نکند!
 

چرا نباید تلفن همراهمان را روت کنیم؟

4. کاهش عملکرد باتری تلفن همراه
اگر مصمم هستید تلفن همراهتان را روت کنید باید از این نکته نیز باخبر باشید. یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است با انجام این کار به وجود آید این است که باتری تلفن همراهتان دیگر مثل سابق به خوبی عمل نکند. این کار می تواند به سرعت عملکرد باتری را تحت تاثیر قرار دهد چراکه شما به تمامی قسمت های محصور و مخفی تلفن همراهتان دسترسی خواهید داشت.
 

چرا نباید تلفن همراهمان را روت کنیم؟
 

توسعه دهندگان تلفن همراه، عمر باتری را بر اساس میزان سطح دسترسی تعریف شده کاربر به قسمت های مختلف گوشی البته بدون در نظر گرفتن فرآیند روت تعیین کرده اند بنابراین با انجام این کار شما با کارآیی بد باتری مواجه خوهید شد.

5. کاهش کارایی تلفن همراه
جدای از دلایل ذکر شده برای انجام ندادن روت (وارد شدن آسیب های غیرقابل برگشت، منقضی شدن گارانتی و...)، یکی دیگر از مشکلاتی که این کار برای شما به وجود می آورد این است که ممکن است کارایی تلفن همراهتان بر اثر انجام این کار به شدت کاهش یافته و شما مجبور باشید با دستگاهی کار کنید که مدام هنگ می کند و قادر به انجام خواسته های شما نیست.
 

چرا نباید تلفن همراهمان را روت کنیم؟


حال با توجه به نکات گفته شده به نظر می‌رسد دسترسی بی چون و چرا و نامحدود به تمامی قسمت های گوشی به آسیب دیدن و بعضا تعویض آن نمی ارزد پس بهتر تصمیم بگیریم.

آیتیسا
آیتیسا

آیتیسا بیش از یک دهه است که در حوزه های مختلف برنامه نویسی تحت وب در حال فعالیت می باشد و نمونه کارهای بسیار متعددی انجام داده است.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

کد امنیتی

تماس بگیرید

09130929477

شماره موبایل خود را وارد کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند