مزایای اپلیکیشن ها

مزایای اپلیکیشن ها

1399/07/10
دسته بندی:

همانطور که می‌دانید؛ امروزه تلفن های همراه و برنامه های نصب شده روی آنها جایگاه مهمی در بین مردم پیدا کرده است که دسترسی برای آنان را راحت‌تر و سریع تر می کند. به گونه ای که امروزه بیشتر مردم برای انجام کارهای خود دیگر از خانه خارج نمی‌شوند و آن ها را از طریق اپلیکیشن های نصب شده بر روی تلفن های همراهشان انجام می دهند.

اپلیکیشن

تحقیقات نشان داده که؛ امروزه مردم در استفاده از خدمات مجازی و برنامه های کاربردی که روی تلفن های همراه نیز نصب می شود علاقه بیشتری به اپ های تلفن همراه نسبت به وبسایت ها دارند چرا که اپلیکیشن ها نشان داده‌اند که می توانند خدمات مفیدتر و در دسترس تری را ارائه دهند.

امروزه با توجه به این که بیشتر کسب و کارها نیز به شکل دیجیتال مارکتینگ در‌آمده است، استفاده از اپلیکیشن ها را چندین برابر کرده به طوری که باعث توسعه و بهبود در زمینه کسب و کار شده است.

در این مقاله می خواهیم به معرفی انواعی از اپلیکیشن ها و همچنین مزایای استفاده از اپلیکیشن ها بپردازیم.

با ما همراه باشید؛

انواعی از اپلیکیشن ها:

  • آموزشی

این نوع از اپلیکیشن ها با توجه به دسترسی ساده و آسان و ارائه خدمات رایگان به کاربرانشان، طرفداران خاص خود را دارند.

مثلا بیشتر علاقه مندان به یادگیری زبان انگلیسی از اپ آموزش لغات 504 یا هلو انگلیش و غیره استفاده می کنند و یا علاقه مندان به عکاسی می توانند اپ آموزش حرفه ای عکاسی را دانلود کنند.

  • سلامت و تناسب اندام

اپلیکیشن های ورزشی مثل fitnesskar، home workout و fitab  از جمله اپلیکیش هایی هستند که قابلیت ورزش کردن و تناسب اندام در خانه را برای کاربرانشان فراهم می کنند به طوری که کاربر می تواند در خانه و بدون داشتن یک مربی خصوصی ورزش کرده و از سلامت و تندرستی بدنش مراقبت کند.

 

امروزه این اپلیکیشن‌ها به پر استفاده‌ترین و پر کاربرد‌ترین  اپلیکیشن ها معروف شده اند چرا که این نوع از اپلیکیشن ها علاوه بر آسان تر کردن دسترسی ها بین کاربران باعث ایجاد روابط اجتماعی بیشتر و قوی تری بین آنان نیز شده است.

اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام از جمله این اپلیکیشن ها هستند که کمتر کسی امروزه از آن ها استفاده نکرده و آن ها را نمی شناسد.

کاربران این اپلیکیشن ها با به اشتراک گذاشتن فیلم، عکس و مطالبی خاص در زمینه های مختلف با یکدیگر ارتباط می‌گیرند.

  • خدماتی

اپ هایی مثل همراه بانک ها، اسنپ، تپسی، سفارش غذا و غیره از این دسته اپلیکیشن ها هستند که در مقابل هزینه ای که کاربر پرداخت می کند خدماتی همچون پرداخت های انلاین، خدمات بانکی، سفارش آنلاین غذا، گرفتن تاکسی و غیره را به آنان ارائه می‌دهند.

  • ابزاری

برنامه هایی مانند ادیت و ویرایش تصاویر، ساختن ویدیو با عکس، پخش موسیقی و فیلم جزء اپ های ابزاری هستند که کاربران به عنوان یک ابزار آن ها را مورد استفاده قرار می‌دهند.

البته بازی ها نیز نوعی اپ ابزاری هستند؛ اما با توجه به اینکه ایده های ساخت و نحوه اجرایشان از تنوع بالایی برخوردار است می توان آن ها را در دسته ای جداگانه از اپلیکیشن ها قرار داد.

 

اپلیکیشن ها چه مزایایی دارند؟

  • برند سازی

با توجه به اینکه هر اپلیکیشن تلفن همراهی، بر حسب برند خاص خودش طراحی می‌شود بنابراین؛ طی استفاده های مکرر از یک اپلیکیشن توسط کاربران، برندش در ذهن کاربر می ماند و اینگونه اپلیکیشن می تواند سفیر برند شما باشد. از یاد نبرید که در واقع اپلیکیشن ها همانند یک نیروی فروش 24 ساعته در تمام 7 روز هفته هستند.

  • برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان

از طریق اپلیکیشن‌ها می توان یک کانال ارتباطی مستقیم با مشتریان ایجاد‌ کرد و نظرات، انتقادات و پیشنهادات آنان را دریافت کرد. این ارتباط با مشتری در واقع سبب وفاداری و اعتماد مشتری، ثبت سفارشی راحت تر و بهتر و در نهایت سبب توسعه کسب و کار می گردد.

  • رصد کردن نیازهای مشتریان

راحت بودن استفاده از اپلیکیشن ها سبب می‌شود که کاربران ارتباط بیشتری با آن برقرار کنند. بنابراین نیازهای کاربران از این طریق بهتر و بیشتر قابل شناسایی خواهد بود.

  • در دسترس بودن به صورت آفلاین

برخلاف وبسایت ها که برای دسترسی به آنان حتما باید به اینترنت متصل بود، در برخی از اپلیکیشن ها بدون دسترسی به اینترنت هم می توان از آن ها استفاده کرد . با یک تپ ساده روی صفحه نمایش گوشی موبایل می توان به صورت آنی به اطلاعات داخل اپ دسترسی پیدا کرد.

  • دسترسی آسان و سریع

استفاده از اپلیکیشن ها نسبت به وبسایت ها خیلی آسان تر است چرا که با استفاده از تلفن همراه و حالت هایی مثل تپ یا درگ کردن دسترسی به امکانات راحت تر شده است.

همچنین با توجه به این که اپلیکیشن ها اطلاعات را در حافظه تلفن همراه ذخیره می‌کنند و سپس آن ها را در کسری از ثانیه نمایش می دهند سرعت بیشتری نسبت به وب‌سایت ها دارند.

 

با توجه به آنچه که از اپلیکشن، انواعش و مزایای آن در این مقاله گفتیم؛ امیدواریم که این مقاله بتواند در راستای کسب اطلاعات بیشتر به شما کمک کند.

آیتیسا
آیتیسا

آیتیسا بیش از یک دهه است که در حوزه های مختلف برنامه نویسی تحت وب در حال فعالیت می باشد و نمونه کارهای بسیار متعددی انجام داده است.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

کد امنیتی

تماس بگیرید

09130929477

شماره موبایل خود را وارد کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند