مهمترین مولفه ها برای سایت های تازه تاسیس

مهمترین مولفه ها برای سایت های تازه تاسیس

1399/10/01
دسته بندی:

امروزه اهمیت داشتن یک سایت جهت معرفی، پیشرفت و رونق کسب و کار را نمی توان دست کم گرفت. اهمیت این موضوع به گونه ای است که حتی کسب و کارهای تازه تاسیس هم از طراحی سایت برای معرفی کسب و کارشان استفاده می‌کنند. اما در واقع برای طراحی سایت های تازه تاسیس مولفه هایی از اهمیت بالاتری برخوردار هستند. ما در اینجا می خواهیم به بررسی مواردی که در طراحی یک سایت نوپا و جدید مهم تر هستند بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

1.انتخاب امکانات مناسب برای سایت

چنانچه شما هنگام طراحی سایت جدید خود، امکانات مهم و ضروری مانند؛ خبرنامه، نقشه، بخش نظرات و پیشنهادات، نظرسنجی آنلاین، بازی های آنلاین، جستجو و غیره را در نظر بگیرید و آن ها را به بهترین شکل در سایت خود بکار ببرید، به مخاطبان خود این اجازه را می دهید که زمان بیشتری را در تعامل با سایت به سر ببرند. بدین ترتیب آن ها زمان بیشتری را در سایت شما می مانند، بیشتر شما را می شناسند و به بالارفتن آمار بازدیدها از سایت شما کمک می‌کنند.

طراحی سایت

2.ظاهر و گرافیک سایت

ظاهر و گرافیک زیبای یک سایت از موارد مهم دیگری است که می تواند به جذب مخاطب و کاربر کمک زیادی کند. در طراحی و گرافیک ظاهری سایت به نکات مهمی در استفاده از رنگ ها، فونت ها و غیره باید توجه داشت که در اینجا به چند مورد از این نکات اشاره می‌کنیم.

  • استفاده از رنگ هایی با هارمونی خاص و جذاب
  • استفاده از مناسب ترین و خواناترین فونت ها
  • عدم استفاده از رنگ های زننده و شلوغ
  • استفاده از رنگ هایی با کنتراست پایین به عنوان پس زمینه سایت
  • آپلود تصاویر با حجم کمتر و جذاب تر
  • تضاد رنگی متن ها با زمینه
  • استفاده از سه رنگ اصلی در گرافیک سایت
  • استفاده از لوگو با بار معنایی خاص و مرتبط با موضوع کسب و کار

    رنگ بندی سایت


     

    3.رابط کاربری حرفه ای (UI)

    مورد مهم دیگری که برای طراحی یک سایت نوپا می توانیم از آن نام ببریم رابط کاربری حرفه ای است.
    طراح رابط کاربری فردی است که محصول تولیدی او همان چیزی است که کاربر برای تعامل با محصول اصلی از آن استفاده می کند.
    به عنوان یک مثال خیلی ساده؛ زمانی که شما می خواهید از یک چاقو استفاده کنید، دسته آن را می گیرید در واقع چاقو بدون دسته کاربرد و قابلیتی ندارد، دسته در اینجا مانند کار طراح رابط کاربری برای یک سایت است. در حقیقت هر چیزی که باعث شود بتوانیم از یک محصول استفاده کنیم، رابط کاربری نامیده می شود.
    این طراحان بر تجربه بصری کاربران متمرکز هستند. بنابراین یک طراح حرفه ای رابط کاربری باید بتواند از گرافیک و المان های تصویری به خوبی در طراحی محصول نهایی استفاده کند تا نظر کاربر را به سمت محصول جلب نماید. به عبارت بهتر یک طراح رابط کاربری بایستی به محل قرار گرفتن هر المان در صفحه، چگونگی نمایش خطاها به کاربر، قرارگیری گزینه های اصلی جهت بهتر دیده شدنشان فکر کند و از آنجا که کاربران از پرکردن فرم خوششان نمی آید، بنابراین نوع طراحی فرم ها و محل قرارگیری دکمه ارسال آن ها اهمیت زیادی دارد. در واقع می توان گفت؛ با اینکه یک طراح رابط کاربری بایستی با اصول گرافیکی آشنایی داشته باشد اما هدف و کار اصلی او، طراحی یک نرم افزار یا یک سایت زیبا نیست بلکه او قصد دارد محصولی را طراحی کند که کاربران بتوانند به آسانی و بدون دردسر از آن استفاده کنند. مثلا آن ها برای بهتر دیده شدن یک گزینه از یک رنگ خاص در طراحی استفاده می کنند. از دیگر اصول مهم در طراحی رابط کاربری می توان به رعایت ساختار و سادگی، قابل دید بودن، اصل بازخورد یا اطلاع رسانی به کاربر و اصل انعطاف پذیری اشاره کرد.

     

    طراحی سایت

    4.عدم خطا و مشکلات برنامه نویسی

    وجود خطا در سایت سبب می شود تا کاربران عصبی شده، از خرید خود خودداری کرده و سایت شما را ترک کنند. چنانچه این خطاها مکررا و پی در پی تکرار شود می تواند باعث از دست دادن تعداد زیادی از مشتریان شود و اگر این مشکل برای سایت تازه تاسیس شده اتفاق بیوفتد باعث می شود تا کاربران به سختی به سایت شما برگردند و کار برای معرفی کسب و کارتان سخت‌تر خواهد شد.
    بنابراین عدم وجود انواع خطاها هنگام خرید از سایت شما، استفاده از مناسب ترین زبان های برنامه نویسی و مشاوره گرفتن از برنامه نویسان حرفه ای می تواند باعث جذب مشتریان بیشتر و رضایت از سایت شما شده و این موضوع به سایت های تازه تاسیس کمک می کند تا کاربرانشان سریع تر به آن ها اعتماد کرده و بتوانند مشتریان بیشتری را به خود جذب کنند.

    5.محتوای مناسب و حرفه ای

    محتوای حرفه ای و مناسب دارای مولفه هایی است که با توجه به نیاز کاربران یک سایت ارائه می شود. در حقیقت ارائه مطالب مفید و  بروز در سایت می تواند از جمله مواردی باشد که به سایت های تازه تاسیس کمک بسیاری می کند. همچنین بارگزاری مطالبی در قالب فیلم و ویدئو، تصویر، صوت و غیره می تواند سبب جذب کاربران بیشتری به سایت شما شود. علاوه بر این، بهتر است مطالب سایت خود را در دسترس ترین جای ممکن از سایت قرار داده تا کاربران بلافاصله پس از ورودشان به سایت مطالب را ببینند و به بهانه خواندن مطالب جدیدتر مجددا به سایت شما سر بزنند.

    6.پشتیبانی 24 ساعته

    وجود پشتیبانی 24 ساعته از طریق راه های ارتباطی مختلف مانند؛ تماس تلفنی، چت آنلاین، تیکت، ایمیل و ... می تواند به بازدهی بیشتر و بهتر سایت کمک کند. چرا که معمولا هنگام خرید از یک سایت کاربران دچار مشکلاتی می شوند و یا سوالاتی برای آن ها پیش می آید که در صورت عدم وجود پشتیبان ممکن است آن ها از خرید خود منصرف شده، از سایت شما خارج شوند و سایت دیگری را برای خرید انتخاب نمایند. بنابراین اگر شما از سایتتان پشتیبانی کامل انجام دهید، می توانید به سوالات مشتریان خود پاسخ داده و برای خریدی آسان تر آن ها را کمک کنید.

    پشتیبانی سایت

     

    7.پاسخگویی به مشتریان در کمترین زمان

    همانگونه که گفتیم پشتیبانی از سایت می‌تواند از مولفه های مهم برای سایت های تازه تاسیس شده محسوب شود اما نکته دیگر پاسخگویی سریع و به موقع پشتیبان ها می باشد. چنانچه کاربری هنگام پرسیدن سوال و وجود مشکلاتی در حین خریدش معطل شود و جوابی دریافت نکند قطعا خسته شده و سایت را ترک کرده و خریدی انجام نخواهد داد.

    8.سئو

    از آنجا که صاحبان راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی تازه تاسیس علاقه فراوانی به معرفی کسب و کارشان دارند، می توان طراحی یک سایت را بهترین راه برای شناساندن کسب و کارشان برشمرد.
    در واقع یکی دیگر از مولفه های مهم برای سایت های تازه تاسیس، سئو سایت می‌باشد. شاید ندانید که بالارفتن آمار بازدیدکنندگان از سایت شما چه فایده برای شما، سایتتان و کسب و کارتان دارد؟ اما جالب است بدانید که افزایش بازدیدها از سایت شما، باعث قرارگیری آن در رتبه های برتر گوگل شده و در نتیجه سبب پیشرفت کسب و کار و افزایش میزان فروشتان می‌شود. آنچه که به افزایش بازدیدها و قرار گرفتن در رتبه‌بندی گوگل کمک می‌کند، سئو و بهینه سازی سایت می‌باشد.
    شاید برایتان این سوال پیش بیاید که منظورمان از سئو سایت چیست؟ برای اطلاعات بیشتر در این باره شما می‌توانید به مقاله
    سئو مراجعه کنید.

    امیدواریم که توانسته باشیم در این مقاله به کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با رونق کسب و کار به شما کمک کرده باشیم.  

     

آیتیسا
آیتیسا

آیتیسا بیش از یک دهه است که در حوزه های مختلف برنامه نویسی تحت وب در حال فعالیت می باشد و نمونه کارهای بسیار متعددی انجام داده است.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

کد امنیتی

تماس بگیرید

09130929477

شماره موبایل خود را وارد کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند