اهمیت طراحی سایت پزشکی معتبر در اینترنت

اهمیت طراحی سایت پزشکی معتبر در اینترنت

1399/08/28
دسته بندی:

همانطور که همه شما می دانید، امروزه تقریبا تمامی مشاغل به شکل اینترنتی در آمده است و برای انجام بسیاری از کارها نیازی به مراجعه حضوری نیست. از خرید و سفارش غذا و گرفتن تاکسی گرفته تا انجام خدمات پزشکی هم امروزه به شیوه ی مدرن و بروز در آمده است و از آنجا که شغل پزشکی از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار می‌باشد و بر سلامت جامعه تاثیرگذار است، بنابراین طراحی یک سایت پزشکی می‌تواند راه های ارتباطی با بیماران را سریع‌تر کرده و ارتباط با آن ها را بهبود ببخشد.
این موضوع به گونه ای است که در طراحی سایت پزشکی؛ خدمات پزشکی، رزرو وقت، معرفی پزشک و ارتباط با آن‌ها، شناخت بیماری و راه های درمان آن و غیره از طریق اینترنت و بدون نیاز به مراجعه حضوری ممکن شده است.
به عنوان مثال؛ سایت پزشکان از جمله سایت هایی است که با معرفی پزشکان متخصص در زمینه های مختلف و در شهرهای مختلف می تواند جستجو و یافتن پزشک را برای کاربران بسیار راحت کند.

اهمیت طراحی سایت پزشکی

 اهمیت سایت پزشکی

امروزه اینترنت منبع مهمی برای کسب اطلاعات به شمار می‌آید و با توجه به اینکه تعداد دانش آموزان و دانشجویانی که در زمینه پزشکی در حال مطالعه و علم آموزی هستند کم نیست، سایت های پزشکی جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند، چرا که این سایت ها می توانند منبع کسب اطلاعات مهم و با ارزشی در زمینه ی انواع بیماری ها و شیوه درمان آن ها، داروهای موثر بر درمان و غیره به شمار روند.
بنابراین؛ اگر طراحی و محتوای یک سایت پزشکی کامل باشد و اطلاعات جامع و گسترده ای را در زمینه پزشکی و درمان در اختیار افراد قرار دهد می تواند اهمیت زیادی در بین سایر سایت ها پیدا کند.
به عنوان مثال؛ سایت دانشگاه علوم پزشکی ایران از جمله سایت هایی است که با منتشر کردن مجلات علمی به زبان های انگلیسی و فارسی در حوزه های مختلف پزشکی توانسته است در بین پایگاه های اطلاعاتی بین المللی شناخته شود.
از دیگر اهمیت های مهم یک وب سایت پزشکی، ارتباط آسان و موثر یک پزشک با بیمارش است که می تواند به راحتی پاسخگوی سوالات بیمار باشد و او را با راه های درمان بیماری ها آشنا کرده و داروهای مورد نیاز را برایش تجویز کند.
به عنوان مثال، پزشک می‌تواند اطلاعات وسیعی را در حوزه تخصصی مربوط به خود را در سایت بارگذاری نماید تا بیماران بیشتر با نوع بیماری خود و روند درمانشان آشنا شوند.

علاوه بر این، امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پیچیدگی های زندگی، خواسته یا ناخواسته افراد با انواع بیماری ها دست و پنجه نرم می‌کنند که بهتر است همه افراد جامعه این بیماری ها را بشناسند و آگاهی کافی از آن‌ها و راه های درمانشان داشته باشند.
بنابراین طراحی یک سایت پزشکی می تواند گامی بزرگ در جهت بالا بردن سطح سلامت و ایمنی بخشی جامعه باشد، چرا که محتواهای بروز و کامل می‌توانند در بالابردن آگاهی مردم بسیار تاثیرگذار باشند.

مزایای طراحی سایت پزشکی

همانطور که در بالا هم گفتیم سایت های پزشکی به دلیل اهمیت بالایی که دارند، طراحی آن‌ها مزایای زیادی را به دنبال خواهد داشت که در زیر به چند مورد از آن ها اشاره می‌کنیم.

  • یکی از مهمترین مزایای یک سایت پزشکی قابلیت رزرو وقت برای بیماران به صورت آنلاین است. در واقع بیماران می توانند به صورت اینترنتی و آگاهانه با خواندن توضیحات مربوط به پزشک برای خود نوبت رزرو کنند بدون اینکه بخواهند در صف های طولانی بایستند و معطل شوند.

    مزایای طراحی سایت پزشکی
     
  • با وجود یک سایت و آپلود رزومه کاری پزشکان در آن، مردم راحت تر می توانند با پزشکان و تجربه کاری آن ها آشنا شوند و اینگونه آن ها نسبت به انتخاب پزشک خود انتخاب مطمئن تری خواهند داشت.
  • به دلیل عدم نیاز به حضور فیزیکی بیمار در مرکز پزشکی و انجام خواسته‌های او از طریق سایت، بیمار به آن مرکز احساس وابستگی می کند و به بیمار ثابت یک پزشک تبدیل می‌شود.
  • یکی دیگر از مزایای طراحی سایت پزشکی در دسترس بودن تعداد زیادی از پزشکان است که به راحتی می توانند اطلاعات خود در مورد یک بیماری را به اشتراک بگذارند، در مورد آن نظر دهند و به تبادل اطلاعات بپردازند و در نهایت بهترین و بروزترین اطلاعات را در زمینه ی آن بیماری در اختیار مردم قرار دهند.
  • با طراحی یک سایت پزشکی پزشکان به راحتی می توانند، پیشینه و سابقه ی بیماری یک بیمار را در پنل مربوط به آن بیمار ثبت کرده تا او نیز با دسترسی داشتن به این بخش امکان مشاهده شروع بیماری اش تا دوران نقاهت و درمانش را داشته باشد.
  • با وجود یک سایت پزشکی، مردم به راحتی می توانند در زمینه بیماری های مختلف مطالعه داشته باشند و با کسب اطلاعات علمی از پیشروی بسیاری از بیماری ها پیشگیری کنند.
  • بیماران و کاربران یک سایت می توانند با تبادل نظرات یکدیگر، بهترین پزشکان در زمینه ها و حرفه های تخصصی را بشناسند و همچنین در زمینه های بیماری های مشابه به هم کمک کنند.
  • در یک سایت پزشکی، بیمار می تواند تحت نظر چندین پزشک باشد و پزشکان مختلف با تبادل اطلاعات خود بهترین راه درمان و مفیدترین داروها را برای او در نظر بگیرند.
  • از جمله امکانات دیگری که یک سایت پزشکی در اختیار بیماران قرار می دهد، این است که افراد از طریق گوگل مپ موجود در سایت به راحتی می توانند آدرس آن مرکز پزشکی یا مطب را پیدا کنند.
  • پزشکان و مراکز پزشکی نیز با داشتن یک وب سایت راحت تر می توانند حرفه و تخصص و خدمات خود را به مردم معرفی کنند.
  •   اهمیت سئو در طراحی سایت پزشکی

    با توجه به اینکه این روزها بین نظرات پزشکان و مردم تناقض های زیادی مشاهده می شود، طراحی یک سایت و سئو آن می تواند انتقال دهنده اطلاعات صحیح به مردم باشد.
    همانطور که گفتیم پزشکی از جمله مشاغلی است که برروی سلامت جامعه بسیار تاثیرگذار است و انتقال اطلاعات جامع و صحیح در زمینه ی پزشکی می تواند مردم را از گمراهی نجات داده و آن ها را با اطلاعات مهمی همچون انواع بیماری ها آشنا کرده و به ارتقا سطح علمی کشور کمک کند. در واقع پزشکان می توانند با انتشار مجلات علمی، مقالات و اخبار متفاوت از دنیای پزشکی محبوبیت سایت خود را بالا برده و به بهینه سازی رتبه سایت خود در میان سایر سایت ها کمک کنند. تولید محتوا و انتقال پیام های پزشکی از طریق بهینه سازی سایت از اصلی ترین راههای افزایش سواد پزشکی جامعه است همچنین بروز رسانی اطلاعات و محتوای سایت و پاسخ به دیدگاهها در یک سایت پزشکی تاثیر زیادی در افزایش مخاطبان خواهد داشت.
    بنابراین با بهینه سازی و سئو سایت می توان به مردم کمک کرد تا به معتبرترین سایت های پزشکی دسترسی یابند، از اطلاعات حقیقی و درست مطلع شوند و دانششان را بروز کنند.

    امیدواریم آنچه که در بالا در مورد طراحی سایت پزشکی، اهمیت، مزایا و سئو آن گفتیم بتواند به افزایش اطلاعات شما در این زمینه کمک کرده باشد. همچنین این نکته را فراموش نکنید که بهینه سازی و سئو یک سایت می تواند در میزان بازدید های آن سایت بسیار تاثیرگذار باشد.
    متخصصین حرفه ای آیتیسا با تجربه ای که در زمینه بهینه سازی سایت های مختلف دارند می توانند به بالا رفتن محبوبیت سایت شما در گوگل کمک کنند.

آیتیسا
آیتیسا

آیتیسا بیش از یک دهه است که در حوزه های مختلف برنامه نویسی تحت وب در حال فعالیت می باشد و نمونه کارهای بسیار متعددی انجام داده است.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

کد امنیتی

تماس بگیرید

09130929477

شماره موبایل خود را وارد کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند