
اینستاگرام مارکتینگ
مطالب عمومی
اینستاگرام مارکتینگ
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در جستجوی محصولات یک برند خاص در اینستاگرام باشید و یا اینکه همواره یک برند را دنبال کنید. شبکه ی محبوبی که با حدود یک میلیارد کاربر به یک شبکه ی رسمی تبدیل شده است. این سرویس با ارائه ی خدمات و سرویس های متنوع مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است. پس به جای هزینه برای تبلیغات یا سخنرانی برای معرفی برند یا محصول خود می توانید با انتشار پست های جذاب و مفید به کسب و کار خود رونق بخشید. پس اگر شما هم به دنبال معرفی کسب و کارخود هرچند کوچک در شبکه ی بزرگ اینستاگرام هستید، ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید...
تبدیل حساب کاربری عادی به حساب تجاری
قبل از هرچیزی باید این نکته را درنظر گرفت که با داشتن یک حساب کاربری تجاری میتوان از بسیاری امکانات دیگر اینستاگرام برای تجزیه و آنالیز پیج کسب و کار خود بهره گرفت که در ادامه بیان می شوند. برای این کار ابتدا باید یک کاربری ساده در اینستاگرام ایجاد کنید و پس از وارد شدن به محیط کاربری به دنبال گزینه ی Switch To Business Profile بگردید و با زدن این گزینه مراحل خوش آمدگویی و بیان شرایط و مزایا را بگذرانید. بعد از گذراندن این مراحل، حساب کاربری شما به حساب تجاری تبدیل شده است که تغییرات به وجود آمده در صفحه گویای این مسئله است. این تغییرات حاکی از امکانات جدیدی است که در اختیار شما قرار گرفته.
برخی از امکانات حساب کاربری تجاری به شرح زیر است:
-تعداد کل بازدید پست یا پیج شما
-تعداد افرادی که پس از دیدن پست شما، پیج را فالو کرده اند که این نشان دهنده ی جذابیت پست شماست.
-افرادی که پروفایل شما را دیدهاند.
-تعداد لایک و کامنت ها ( این ویژگی در صفحه کاربر عادی هم وجود دارد )
-افرادی که پست شما ذخیره کرده اند.
-می توانید به صورت مستقیم به صفحه ی کسب و کار خود در فیسبوک وارد شوید.
توجه داشته باشید که هنگام تغییر حساب کاربری عادی به حساب تجاری ممکن است دو امکان زیر را از دست بدهید.
--امکان خصوصی سازی پست های خود
--امکان برقراری ارتباط با چندین پروفایل در فیسبوک ( درعوض شما می توانید به صورت مستقیم به صفحه ی کسب و کار خود در فیسبوک وارد شوید )
درواقع این دو ویژگی ذکر شده بیشتر برای کاربران عادی ارزشمند است. پس به تجاری کردن صفحه ی کسب و کار خود در اینستاگرام بپردازید تا با بهره مندی از امکانات و آنالیزهای آماری به بهبود کسب و کار خود بیانجامید.
تبلیغات بااستفاده از ربات های اینستاگرام
ربات های اینستاگرام نرم افزارهایی هستند که می توانند به جای شما فعالیت های روزمره در پیج کسب و کارتان را انجام دهند. فعالیت هایی ازقبیل لایک کردن، کامنت گذاری، فالو کردن، ارسال پیام به دایرکت و... کارهایی است که یک ربات می تواند انجام دهد. درواقع به جای صرف هزینه و زمان برای تبلیغ می توان از ربات ها استفاده کرد. اما چالشی که در اینجا وجود دارد این است که استفاده از ربات های اینستاگرام مفید است یا مضر؟ در جواب باید گفت که اینستاگرام فعالیت ربات ها را غیرمجاز می داند اما اگر این فعالیت ها به صورت عادی و کاملا طبیعی باشد، اینستاگرام به زودی متوجه ربات نمی شود. مهمترین مزیتی که ربات ها دارند این است که می توانند به صورت منظم و هدف دار کسب و کار شما را تبلیغ کنند که این تبلیغات با استفاده از فعالیت هایی است که در بالا بدان اشاره شد
کاربرد هشتگ در اینستاگرام
به طور کلی هشتگ ها 3 کاربرد اصلی دارند:
--دسته بندی کردن مطالب مختلف در یک اکانت
--انتقال بار احساسی پیام ( مثل #خوشحالم )
--کمک به دیده شدن در اینستاگرام ( در هنگام جستجو توسط مخاطب در قسمت Explorer)
درست است که استفاده از هشتگ می تواند برای معرفی شما مفید واقع شود اما استفاده ی افراطی از آن مشکلاتی را به بار می آورد. مشکلاتی ازقبیل ناخوانایی متن، تلقی شدن پست شما به عنوان اسپم و اینکه شما به صورت عجولانه و تهاجمی در تلاشید تا صفحه ی خود را تبلیغ کنید. درنظر داشته باشید که اگر هشتگ شما بیش از یک کلمه است نمی توانید از فاصله (space) استفاده کنید چون کلمه ی دوم دیگر به عنوان هشتگ نخواهد بود. ( مثل #نه_به_هشتگ_اضافی ) پس می توانیم بگوییم که ما از هشتگ ها برای بهتر دیده شدن استفاده می کنیم.
بیو اینستاگرام
وقتی کاربری برای اولین بار وارد صفحه ی شما می شود با خواندن بیو شما نوع فعالیت و کسب و کار شما را متوجه می شود. بیو اینستاگرام باید بازتابی از نوع شخصیت، نوع کسب و کار و اهداف شما باشد. پس بیو اینستاگرام می تواند در جذب مخاطبان کسب و کار شما نقش به سزایی داشته باشد. در زیر به مواردی که باید در نوشتن بیو درنظر داشته باشید اشاره میکنیم:
--نام کسب و کار را به همراه کلمه ی کلیدی پر جست و جو بنویسید. به عبارت ساده تر هنگامی که کاربری یک کلمه ی کلیدی را جستجو می کند، نتایج نشان داده شده براساس کلماتی است که در قسمت نام نوشته اید. در این بخش می توانید از ایموجی ها هم استفاده کنید اما پیشنهاد می شود که این کار را انجام ندهید چون در بعضی جا ها باعث به هم ریختگی متن بیو می شود.
--نوشتن متن مناسب و جذاب: باید مطالب کلی در رابطه با کسب و کار به صورت کلی و شفاف بیان شود.
--استفاده از هشتگ: شما می توانید هشتگ مورد نظر خود را در بیو قرار دهید تا کاربران با کلیلک بر روی آن، وارد صفحه ی آن هشتگ شوند.
پیشنهاد می شود از دو نوع هشتگ استفاده کنید:
1)از هشتگ های پر طرفدار حوزه ی فعالیتی خود استفاده کنید.
2)هشتگ اختصاصی برند خود را در بیو اینستاگرام درج کنید.
--ایجاد دکمه های عمل ( مانند تماس، ارسال ایمیل و دایرکت)
--قرار دادن لینک سایت کسب و کارتان در بخش بیو
--استفاده از ایموجی در بیو: مثلا می توانید به جای نوشتن کلمه ی "شماره تماس" از ایموجی تلفن استفاده کنید. با این کار در استفاده از کلمات صرف جویی می کنید و می توانید اطلاعات بیشتری به کاربران بدهید.
--درج حوزه ی فعالیت خود برای کاربران
--نوشتن مهارت ها و تجربه های کسب و کارتان
--نوشتن علایق در کسب و کارهای شخصی
--در شناساندن شخصیت برند به کاربران می توانید از طنز استفاده کنید.
انتخاب یک تصویر پروفایل جذاب و شفاف: می توان از لوگو محصولات استفاده کرد.
تبدیل کردن مخاطبان به علاقه مند
پس از بررسی بخشی از کاربردهای اینستاگرام در معرفی برند و شناسایی محصولات، باید این را درنظر داشته باشیم که هدف اصلی ما از ایجاد پیج تجاری، تبدیل کردن مخاطبان به علاقه مند است که برای رسیدن به این مهم می توان موارد زیر را درنظر داشت:
--متنوع باشید.
--پست های ارزشمند بگذارید.
--انرژی مثبت باشید.
--تعامل هدفمند داشته باشید و مخاطب را درگیر کسب و کار خود کنید.
--برای پست هایی که قرار است ایجاد کنید، زحمت بکشید.
کلام پایانی
برای انجام تمامی کارهای ذکر شده در بالا باید یک جدول برنامه ریزی روزانه داشته باشید. در غیر اینصورت "اینستاگرام مارکتینگ" اصلا به دردی نمی خورد. منظور از برنامه ریزی روزانه این است که مثلا:
شنبه ها: محتوای انگیزشی
یکشنبه ها: پست آموزشی خیلی خوب
دوشنبه ها: نظرات کاربران را قرار دهید که این نظرات می تواند فیلم، اسکرین شات و یا هر چیز دیگری باشد.
.........
دسته بندی
آخرین مقالات
-
طراحی سایت در نجف آباد
شرکت آیتیسا سعی دارد تا با ارائه خدمات طراحی سایت در نجف آباد از مشتریان عزیز خود در این شهر زیبا استقبال به عمل آورد.
-
چک لیست تکنیکال سئو 2022
نه گام تکنیکال سئو که به شما در روند بهینه سازی سایتتان کمک می کند
-
نکات نگارشی فارسی - بخش سوم
با بخش نهایی نکات نگارشی در خدمت شما هستیم. با توجه به مطالب گفته شده رعایت نکات نگارشی نقش بسزایی در سایتها و شبکه های اجتماعی و .. دارند با توجه به مطلبهای گفته شده شما میتوانید با رعایت این نکات در این سه بخش در سایت و شبکههای اجتماعی خود بسیار موفق باشید.
-
نکات نگارشی فارسی _ بخش اول
در نویسندگی سبکهای مختلفی وجود دارد. قطعاً نوشتههای علمیپژوهشی، متنهای خلاق مثل رمان و داستان کوتاه، نوشتههای خبری و… با هم تفاوت زیادی دارند؛ اما چیزی که فارغ از سبک نوشتن اهمیت دارد، خوب نوشتن است. در این بخش برای شما چگونه درست نوشتن را به اشتراک میگذاریم.
-
اندازه مناسب برای عکس و فیلم در اینستاگرام چقدر است؟
اینستاگرام امکان آپلود عکس و فیلم در اندازههای افقی و عمودی را با سایزهای مختلف فراهم کرده است. در ادامه میتوانید اندازههای استاندارد برای سایزهای عکس و فیلم را در بخشهای مختلف پست، استوری و igtv مطالعه بفرمایید.
-
مشکل خط سبز در استوری اینستاگرام
اینستاگرام به صورت پیش فرض از یک سری از رزولوشنها (resolution) فقط پشتیبانی میکند . پس در بخش اول دقت کنید که حتما رزولوشنی که ویدیو شما داره تماما با استانداردهای اینستاگرام برابر باشد .
مقالات مرتبط
-
طراحی سایت در نجف آباد
شرکت آیتیسا سعی دارد تا با ارائه خدمات طراحی سایت در نجف آباد از مشتریان عزیز خود در این شهر زیبا استقبال به عمل آورد.
-
طراحی سایت در شهرضا
شهرستان شهرِضا با سابقه طولانی از جمله شهرهای قدیمی و با اهمیت استان اصفهان است. مرکز آن شهرضا می باشد که در 70 کیلومتری جنوب شهر اصفهان واقع شده است.
-
از کجا ایده بگیریم؟
گاهی اوقات ایده هایی در ذهن شما خطور پیدا می کنند که باعث می شوند احساس خود پنداری در شما به شدت تقویت شود. این در حالی است که ایده های ناب، درست زمانی به ذهن شما می آیند که از هرگونه روزمرگی و شلوغی به دور باشید و ذهنتان کاملا متمرکز باشد.
-
طراحی سایت در شاهین شهر
گسترش تکونولوژی امروزه به سرعت رو به پیشرفت بوده و مردم را برای کسب اطلاعات بیشتر به سمت استفاده از شبکه های اجتماعی و سایت ها سوق داده است. به تازگی به دلیل درخواست کاربران برای کسب اطلاعات و افزایش آگاهی آن ها از شهرهای مختلف، طراحی سایت شهرها رونق زیادی گرفته است.
-
سایت های خدماتی چه خدماتی را ارائه می دهند؟
شغل های خدماتی از جمله شغل های پراهمیت و مهمی هستند که یکی از لازمه های زندگی مردم به حساب می آیند. حال با توجه به گسترش اینترنت و حضور مردم در فضای مجازی همانگونه که مردم بسیاری از خرید ها و کارهای بانکی خود را از طریق اینترنت انجام می دهند.
-
طراحی سایت در بادرود
بادرورد با مساحت 3600 کیلومتر مربع در 25 کیلومتری نطنز، 60 کیلومتری کاشان و 135 کیلومتری اصفهان واقع شده است که قدمتی 6500 ساله دارد. این شهر با دارا بودن دشت های حاصلخیزی که خاک رس و ماسه نرم و منابع آب زیرزمینی دارند، مستعد برای کشاورزی است.
نظرات کاربران