از کجا ایده بگیریم؟

از کجا ایده بگیریم؟

1400/05/04
دسته بندی:

گاهی اوقات ایده هایی در ذهن شما خطور پیدا می کنند که باعث می شوند احساس خود پنداری در شما به شدت تقویت شود. این در حالی است که ایده های ناب، درست زمانی به ذهن شما می آیند که از هرگونه روزمرگی و شلوغی به دور باشید و ذهنتان کاملا متمرکز باشد.

مطلب مرتبط: طراحی سایت در کاشان

ایده یابی، متفاوت فکر کنید

ایده پردازی موفق شامل سه مرحله است که در ادامه به معرفی این مراحل می‌پردازیم:

مرحله‌ی 1: خلق ایده

اولین و ابتدایی ترین مرحله ی ایده پردازی خلق یک ایده است. در واقع جستجو برای پیدا کردن راه حل مشکلات، افزایش توانمندی و یا رفع نیاز مشتریان می تواند باعث شود تا یک بستر برای خلق ایده به وجود آید.
در این مرحله ممکن است این سوال به ذهنتان خطور کند که چگونه ایده خوب پیدا کنیم؟

پیشنهاد می شود مقاله طراحی سایت در محلات را مطالعه فرمایید.

چگونه ایده خوب پیدا کنیم؟

برخلاف تصور بسیاری از افراد که فکر می‌کنند یافتن ایده یک مسیر مستقیم است، یافتن ایده می‌تواند فرایند سختی داشته باشد و در ابتدا به ندرت به ذهن فرد می‌رسد. با این حال یافتن ایده شامل مراحلی است که باید آن ها را طی کرد.

  1. آنچه در ذهن دارید را روی کاغذ بیاورید
    بهتر است قبل از این که دست به عملی شدن ایده هایتان بزنید آن‌ها را روی کاغذ بنویسید و نقاط قوتتان، علایقتان و مشکلاتی که بر سر راهتان قرار دارند را بررسی کنید.

     
  2. کسب و کارها را بررسی کنید
    بعد از نوشتن ایده ها، شروع به تحقیق و بررسی در مورد آن ها کنید. شما می توانید با سرچ در گوگل، مطالب زیادی را در مورد ایده هایتان بیابید، کسب و کارهایی که در زمینه ایده ی شما بوجود آمده اند را بررسی کنید و به علامت سوال های ذهنتان تا حدودی پاسخ دهید.

     
  3. با سایرین صحبت و مشورت کنید
    چنانچه بعد از تحقیق و بررسی ایده تان مطمئن شدید که آن ایده قابل پیاده سازی و اجرا است بهتر است درباره ی آن با دیگران مشورت و تعامل داشته باشید. مشورت با سایرین راهی مناسب برای شروع است و همچنین باعث می شود تا بتوانید از تجربیات آن ها استفاده کنید.

سپس می توانید وارد مرحله ی جدیدی از ایده پردازی شوید.

پیشنهاد مرتبط: طراحی اپلیکیشن در کاشان

 

مرحله‌ی 2: انتخاب ایده

انتخاب بهترین ایده ها دومین مرحله از فرایند ایده‌پردازی است که از مهم‌ترین مراحل نیز می‌باشد. شما می توانید برای داشتن یک انتخاب خوب با استفاده از برچسب و تگ ایده‌ها را دسته بندی کرده تا راحت‌تر بتوان آن ها را بررسی کرد و بهترین انتخاب را داشت. 

پیشنهاد می شود مقاله طراحی سایت در محلات را مطالعه فرمایید

مرحله‌ی 3: پیاده‌ سازی ایده

آخرین مرحله از ایده پردازی، پیاده سازی آن است. موفقیت در این مرحله بستگی به توانایی برای انتخاب برترین ایده‌ها و عمل کردن به آن‌ها دارد. در حقیقت هرچقدر شما نسبت به ایده ای که انتخاب کرده اید پایبندتر باشید و برای عملی کردن آن بیشتر تلاش کنید راحت‌تر می توانید از این مرحله عبور کنید.

ممکن است این سوال که آیا مکانی برای ایده گرفتن وجود دارد یا خیر در ذهنتان ایجاد شود، در ادامه به در دسترس ترین این مکان ها برای ایده گرفتن اشاره می کنیم.

پیشنهاد می شود مقاله سئو سایت کاشان را مطالعه فرمایید.

از کجا ایده بگیریم؟

از کجا ایده بگیریم

شاید این سوال در ذهن همه شما ایجاد شود که آیا فضایی برای گرفتن ایده وجود دارد؟ آیا جایی وجود دارد که بتوان در آن ایده های سایرین را مشاهده کرد؟ پاسخ این سوال بله است.
امروزه با گسترده شدن شبکه های اجتماعی و دسترسی راحت افراد به آن‌ها فضای زیادی برای ایده گرفتن به‌وجود آمده است که در ادامه به تعدادی از محبو‌ب‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

پیشنهاد می شود مقاله طراحی سایت در نحف آباد را مطالعه فرمایید.

شکبه های اجتماعی

پینترست
پینترست یک شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری تصاویر است که به کاربران اجازه می دهد تا براساس علاقیشان پست ها را پین کنند. همچنین اعضا می‌ توانند کل تصاویر پین شده به یک بورد خاص متعلق به یک نفر را دنبال کنند. پینترست یکی از آن شبکه های اجتماعی است که با داشتن تعداد انبوهی از تصاویر و فیلم های کوتاه چند ثانیه‌ای به یکی از بهترین گزینه ها برای ایده گرفتن در همه زمینه ها تبدیل شده‌است.

اینستاگرام

اینستاگرام شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدئو است. این نرم ‌افزار این امکان را به کاربران خود می‌دهد که عکس‌ها و ویدئوهای خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشته؛ لایک، فوروارد، ذخیره کرده و از یگدیگر ایده بگیرند.

یوتیوب

یوتیوب یک پلتفرم سرویس اشتراک ویدئو است که پس از گوگل دومین وبگاه پرطرفدار جهان می باشد و کاربرانش می توانند با استفاده از آن درآمد کسب کنند.

تیک تاک

تیک‌ تاک از دیگر شبکه های اجتماعی است که به کاربران اجازه می‌ دهد تا موزیک‌ ویدئوهای بسیار کوتاه 3 الی 15 ثانیه‌ای بسازند و به کمک موزیک و جلوه های ویژه، فیلم های عالی خود را با گرفتن لحظات خنده‌دار و خاطره‌انگیز برای به اشتراک گذاشتن با دنیا استفاده کنند.

سخن آخر

یافتن ایده مناسب و راه اندازی آن یک فرایند زمان‌بر است که نیاز به تحقیقات گسترده، مشورت با دیگران و سنجیدن بازار دارد، حتی ممکن است بعد از ورود به حوزه ی کسب و کار با تمام تحقیقاتی که انجام داده اید متوجه شوید که این حرفه ارزش وقت گذاشتن نداشته است.
در واقع همه اتفاقات جزئی از مسیر کسب و کار هستند که باعث بیشتر شدن تجربیات شما می‌شوند. بنابراین بهتر است پس از انتخاب ایده و تحقیق در مورد آن، ایده تان را در مقیاس کوچک تست کنید تا متحمل هزینه های هنگفت نشوید.

آیتیسا
آیتیسا

آیتیسا بیش از یک دهه است که در حوزه های مختلف برنامه نویسی تحت وب در حال فعالیت می باشد و نمونه کارهای بسیار متعددی انجام داده است.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

کد امنیتی

تماس بگیرید

09130929477

شماره موبایل خود را وارد کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند