برنامه مایکروسافت و شرکا در سال 2017؛ خبری از موبایل ویندوزی نیست

برنامه مایکروسافت و شرکا در سال 2017؛ خبری از موبایل ویندوزی نیست

1395/11/18
دسته بندی:

مایکروسافت چندی پیش کنفرانس رسمی سالیانه خود به نام WinHEC را در شهر شنژن چین برگزار کرد. در این مراسم، مقامات کمپانی آمریکایی جزئیاتی را در مورد اهداف و خواسته هایشان از شرکا مطرح نمودند.

در حوزه کامپیوترهای شخصی، مایکروسافت از شرکت های OEM (تولیدکننده اصلی تجهیزات) و ODM (طراح و تولیدکننده اصلی محصولات) خواست تا محصولاتی جداشدنی، تبدیل پذیر و فوق باریک را بر پایه ویندوز 10 تولید کنند، تا ویژگی های برجسته این سیستم عامل از جمله کورتانا، Windows Hello و Windows Ink را بیش از پیش در دسترس کاربران قرار دهند.

 

مایکروسافت
 
از دیگر انتظارات اهالی ردموند می توان به ساخت PC هایی اشاره کرد که از تجهیزات واقعیت افزوده/ترکیبی پشتیبانی نمایند و نیاز گیمرها و اهالی رسانه را به خوبی برطرف سازند.
 
مایکروسافت بیش از 140 شریک ODM/OEM در شنژن چین دارد و می خواهد با تکیه بر توان بالای آنها به هدف «یک میلیارد کاربر رضایتمند ویندوز» برسد، هرچند هنوز راه زیادی برای دستیابی به این هدف پیش روی خود می‌بیند.

یکی از روش های همگام ساختن شرکا و جلب اعتماد آنها، پلتفرم یونیورسال ویندوز (UWP) است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد اپلیکیشن، درایور و سرویس های خودشان را در سرتاسر اکوسیستم ویندوز از جمله کامپیوترهای شخصی، تبلت، موبایل، اکس باکس و دیوایس های تعبیه شده به اجرا درآورند.

در سال 2017 مایکروسافت از توسعه دهندگان درخواست کرده تا با برنامه های تبلیغاتی آنها هماهنگ شده و در سه حوزه کلیدی به فعالیت بپردازند: کورتانا، ویندوز هِلو، و ویندوز اینک. طبق اظهارات مقامات کمپانی آمریکایی، کمپین های بازاریابی آنها در بازه هایی مشخص این سه قابلیت را در بر می گیرند.

 

مایکروسافت
 
حال با گذشت چندین هفته از سال 2017، اهالی ردموند راهنمایی دقیق تری برای دیوایس های مورد انتظار خودشان ارائه کرده اند که در پنج دسته زیر جای می‌گیرند:

 

PCهایی برای ایده پردازان نوین:  دستگاه هایی هیبریدی و جداشدنی همراه با قلم استایلوس و پشتیبانی همزمان از قلم و تاچ، همراه با دوربین اصلی و ثانویه که از کورتانا نیز پشتیبانی کنند.

تجهیزات جانبی برای همه:  لوازمی مانند کیبورد، ماوس، دایال، هدست و گجت های پوشیدنی مختلف که با کورتانا، هِلو و اینک سازگار باشند.

کامپیوترهای شخصی برای واقعیت افزوده:  PCهای دسکتاپ، هیبریدی، لپ تاپ و قابل حمل که از هدست های مبتنی بر پلتفرم هولوگرافیک ویندوز پشتیبانی کرده و از توان پردازش گرافیکی مناسبی برخوردار باشند.

PCهایی برای گیمرها و اصحاب رسانه: کامپیوترهای شخصی که از DX12 و HDR پشتیبانی کنند، و لوازم جانبی سازگار با اکس باکس، تا در نهایت این دو پلتفرم تا جای ممکن به یکدیگر نزدیک گردند.

دیوایس های مبتنی بر اینترنت اشیاء: دستگاه هایی بر پایه ویندوز 10 که کاربردهایی همچون تولید هوشمند، خرده فروشی هوشمند و خانه های هوشمند را محقق سازند، و از سرویس ها و محصولات ابری مایکروسافت نیز بهره‌گیرند.

 

مایکروسافت
 

همان طور که می بینید در این فهرست، نامی از موبایل های مبتنی بر ویندوز 10 به چشم نمی خورد، نکته ای که دو دلیل می تواند داشته باشد: یا مایکروسافت به طور کامل از بازار تلفن همراه بیرون آمده، یا اینکه قصد ندارد تولید اسمارت فون را به شرکای تجاری خود بسپارد و شخصاً عرضه «سرفس فون» را بر عهده گرفته است.

به هر حال در ادامه سال 2017 اطلاعات بیشتری از برنامه های مایکروسافت به دست خواهد آمد، به خصوص اینکه ردموندی ها کنفرانسی اختصاصی را برای بهار سال آینده تدارک دیده اند تا نسل جدید محصولات سخت افزاری اختصاصی خود از جمله سرفس پروی 5 و سرفس بوک 2 را معرفی نمایند.

 

 

آیتیسا
آیتیسا

آیتیسا بیش از یک دهه است که در حوزه های مختلف برنامه نویسی تحت وب در حال فعالیت می باشد و نمونه کارهای بسیار متعددی انجام داده است.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

کد امنیتی

تماس بگیرید

09130929477

شماره موبایل خود را وارد کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند