
اینستاگرام چگونه به وجود آمد؟
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام یکی از شبکه های بزرگ اشتراک گذاری عکس و ویدئو است که کوین سیستروم و مایک کرایگر آن را بنا نهادند و در حال حاضر شرکت فیس بوک مالکیت آن را برعهده دارد.
این اپلیکیشن با بیش از 1 میلیارد کاربر در دنیا از اپلیکیشن های پرطرفداری است که تمامی افراد از بازیگران و خوانندگان گرفته تا روسای کشورها هم از آن استفاده می کنند.
پیشنهاد می شود مقاله سئو سایت در کاشان آیتیسا را نیز مطالعه کنید.
داستان اینستاگرام
در سال 2009، کوین سیستروم که در آن زمان فردی 27 ساله بود، با توجه به علاقه زیادی که به ویسکی بوربن داشت اپلیکیشنی را طراحی کرد که در آن افراد می توانستند بهترین مکان ها برای نوشیدن مشروبات را به صورت عکس با یگدیگر به اشتراک بگذارند و برای یکدیگر پیام هم ارسال کنند.
جالب است بدانید که کوین با اینکه مدتی کارمند گوگل بود اما هیچگونه دانش برنامه نویسی نداشت و زمانی که در یک استارتاپ به فعالیت مشغول بود در وقت های آزاد خود برنامه نویسی را فرا گرفت و اپلیکیشنش را توسعه داد. او یک سال بعد، در سال 2010 با شرکت در یک مهمانی مربوط به استارتاپ با دو سرمایه گذار خطرپذیر آشنا شد. این سرمایه گذاران با دیدن نمونه اولیه اپلیکیشن بربن توجه شان جلب شد و با کوین قرار یک جلسه را گذاشتند تا بیشتر در این مورد صحبت کنند.
پس از 2هفته کوین موفق به جذب 500 هزار دلار سرمایه شد. او با این سرمایه یک تیم تشکیل داد و اولین فردی که جذب تیم شد یکی از هم دانشگاهی های او، مایک کریگر 25 ساله بود.
مطلب مرتبط: طراحی سایت کاشان
آغاز شروع کار اینستاگرام
کوین و مایک متوجه شدند که یکی از محبوبترین اپلیکیشن ها در بین کاربران اپلیکیشن به اشتراک گذاری عکس است. با اینکه اپلیکیشن های زیادی مشابه بربن با قابلیت اشتراک گذاری عکس و ارسال پیام وجود داشت اما آن ها تصمیم گرفتند که تنها بر روی یک ویژگی اپلیکیشن که همان اشتراک گذاری عکس بود تمرکز کنند.
بنابراین آن ها با تغییرات اساسی بر روی بربن قابلیت لایک و کامنت را نیز به آپشن اشتراک گذاری عکس ها اضافه کردند و همچنین نام اپلیکیشن بربن را به اینستاگرام که ترکیبی از دو کلمه دوربین چاپ فوری (Instant Camera) و تلگرام(Telegram) بود تغییر دادند.
در انتها، تیم به مدت دو ماه قابیلتهای «به اشتراکگذاری عکس» اینستاگرام را بهبود بخشیدند، نسخه اولیه ای از آن را به دوستان و آشنایان خود معرفی کردند و پس از رفع تمامی مشکلات اپلیکیشن، آن را عرضه کردند.
عرضه اینستاگرام
بالاخره روز موعود فرا رسید و اینستاگرام در اکتبر سال 2010 عرضه شد و در همان روز اول، جایگاه برترین نرم افزار رایگان در دسته به اشتراک گذاری عکس را به خود اختصاص داد. این اپلیکیشن توانست در طی چند ساعت بیش از 25 هزار کاربر را به خود جذب کند و این روند رشد ادامه پیدا کرد و تنها بعد از دو ماه بیش از 1 میلیون کاربر فعال داشت. این میزان بازدید و موفقیت برای کوین و مایک که سن زیادی نداشتند دور از انتظار بود.
کوین در همین باره میگوید: «موفقیت برای من زمانی رقم خورد که پدر و مادرم شروع به استفاده از اینستاگرام کردند. این تمام آن چیزی بود که من نیاز داشتم؛ اینکه آنها اینستاگرام را دوست دارند و هر روز از آن استفاده میکنند.»
پیشنهاد می شود مقاله طراحی سایت در نجف آباد را مطالعه فرمایید
جلب توجه شرکت های بزرگ به اینستاگرام
با توجه به اینکه تعداد کاربران اینستاگرام روز به روز در حال افزایش بود توجه سرمایه گذاران مختلف را به خود جلب کرد. از همین رو در اوایل سال 2011 ارزش اینستاگرام حدد 25 میلیون دلار تخمین زده شد. در همین زمان جک دورسی مدیر عامل توییتر سعی کرد با مبلغ 500 میلیون دلار اینستاگرام را بخرد اما کوین درخواست شرکت توییتر را رد کرد.
یک سال بعد و در سال 2012 شرکت فیس بوک موفق شد اینستاگرام را که در آن زمان 27 میلیون کاربر فعال داشت، با مبلغ 1 میلیارد دلار خریداری کند و توافق کردند که اینستاگرام و مدیریتش همانند قبل و به صورت خود مختار به فعالیتشان ادامه دهند. پس از این، اینستاگرام به روند رشد خود ادامه داد و به جایی رسید که هماکنون در آن قرار دارد.
زمانی که از کوین و مایک پرسیدند که آیا فکر میکردید که روزی به چنین جایی برسید، پاسخ دادند:
»خیر. گرچه ما از ابتدا قصد داشتیم تا اینستاگرام را جهانی کنیم؛ اما اوضاع فراتر از بهترین رویاهای ممکنی که داشتیم پیش رفت «.
اینستاگرام و کمک به کسب و کارها
با اینکه اینستاگرام در سال های ابتدایی فعالیتش، بیشتر بر حوزه فعالیت اینفلوئنسرها متمرکز بود اما تقریبا از سال 2014 تا اکنون مورد توجه کسب و کارها نیز قرار گرفته است. به گونه ای که اکنون ٪80 از کاربران در اینستاگرام، حداقل یک صفحه کسب وکار را دنبال میکنند.
در واقع اینستاگرام بستر مناسبی برای فعالیت کسب وکارهای مختلف شده است که هم اکنون تعداد بسیاری از کسب وکارها بیشتر از طریق این شبکه درآمدزایی میکنند.
بنابراین همانطور که مشخص است، اینستاگرام علاوه بر کاربرد شخصی به عنوان یک پلتفرم جهانی نیز شناخته شده است که ساخت انواع محتوا، تعامل بیشتر با مشتریان، جذب مخاطب جدید، برندینگ و نمایش ویترین محصولات را ارائه میدهد. همچنین این اپلیکیشن میزان آگاهی از برند شما را افزایش می دهد. زیرا 70 درصد کاربران برای پیدا کردن یک برند در قسمت اکسپلور اینستاگرام جستجو می کنند.
از سال 2019 اینستاگرام در الگوریتم خود تغییراتی را ایجاد کرد تا نظارت بیشتری بر لایک و کامنت ها داشته باشد و لایک و کامنت های نامناسب را حذف کند. به همین منظور چگونه محتوای خوب برای اینستاگرام تهیه کنیم، اهمیت زیادی پیدا کرده است که سبب جذب فالوور، لایک و کامنت بیشتری میشود.
در پایان شاید برایتان جالب باشد که بدانید مایک و کوین هماکنون چه میکنند؟
آنها برای کار برروی پروژه های دیگر در سال 2018 از اینستاگرام جدا شدند. کوین اکنون مشغول زندگی عادی خود است و از تفریحات او میتوان به غذا، گلف و اسکیسواری اشاره کرد. مایک نیز بهطور فعال در کارهای خیرخواهانه شرکت میکند.
دسته بندی
آخرین مقالات
-
طراحی سایت در نجف آباد
شرکت آیتیسا سعی دارد تا با ارائه خدمات طراحی سایت در نجف آباد از مشتریان عزیز خود در این شهر زیبا استقبال به عمل آورد.
-
چک لیست تکنیکال سئو 2022
نه گام تکنیکال سئو که به شما در روند بهینه سازی سایتتان کمک می کند
-
نکات نگارشی فارسی - بخش سوم
با بخش نهایی نکات نگارشی در خدمت شما هستیم. با توجه به مطالب گفته شده رعایت نکات نگارشی نقش بسزایی در سایتها و شبکه های اجتماعی و .. دارند با توجه به مطلبهای گفته شده شما میتوانید با رعایت این نکات در این سه بخش در سایت و شبکههای اجتماعی خود بسیار موفق باشید.
-
نکات نگارشی فارسی _ بخش اول
در نویسندگی سبکهای مختلفی وجود دارد. قطعاً نوشتههای علمیپژوهشی، متنهای خلاق مثل رمان و داستان کوتاه، نوشتههای خبری و… با هم تفاوت زیادی دارند؛ اما چیزی که فارغ از سبک نوشتن اهمیت دارد، خوب نوشتن است. در این بخش برای شما چگونه درست نوشتن را به اشتراک میگذاریم.
-
اندازه مناسب برای عکس و فیلم در اینستاگرام چقدر است؟
اینستاگرام امکان آپلود عکس و فیلم در اندازههای افقی و عمودی را با سایزهای مختلف فراهم کرده است. در ادامه میتوانید اندازههای استاندارد برای سایزهای عکس و فیلم را در بخشهای مختلف پست، استوری و igtv مطالعه بفرمایید.
-
مشکل خط سبز در استوری اینستاگرام
اینستاگرام به صورت پیش فرض از یک سری از رزولوشنها (resolution) فقط پشتیبانی میکند . پس در بخش اول دقت کنید که حتما رزولوشنی که ویدیو شما داره تماما با استانداردهای اینستاگرام برابر باشد .
مقالات مرتبط
-
اندازه مناسب برای عکس و فیلم در اینستاگرام چقدر است؟
اینستاگرام امکان آپلود عکس و فیلم در اندازههای افقی و عمودی را با سایزهای مختلف فراهم کرده است. در ادامه میتوانید اندازههای استاندارد برای سایزهای عکس و فیلم را در بخشهای مختلف پست، استوری و igtv مطالعه بفرمایید.
-
مشکل خط سبز در استوری اینستاگرام
اینستاگرام به صورت پیش فرض از یک سری از رزولوشنها (resolution) فقط پشتیبانی میکند . پس در بخش اول دقت کنید که حتما رزولوشنی که ویدیو شما داره تماما با استانداردهای اینستاگرام برابر باشد .
-
بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها
امروزه شبکه های اجتماعی یکی از ارزان ترین و راحت ترین روش های بازاریابی در جامعه به شمار می آیند که هرروز رشد قابل توجهی دارند.
-
خانه تکانی اینستاگرام
شاید برایتان جالب باشد که بدانید اینستاگرام چگونه به وجود آمد ، چه کسانی آن را به وجود آوردند و چه هدفی را دنبال می کند؟ امروزه اینستاگرام به یکی از شبکه های اجتماعی پرکاربردی تبدیل شده است که برای کسب درآمد و جذب مشتری، بسیار به کار گرفته می شود.
-
چگونه محتوای خوب برای اینستاگرام تهیه کنیم؟
امروزه تقریبا تمامی مردم با اپلیکیشن اینستاگرام که یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها است، آشنایی دارند و تعداد زیادی از آن استفاده می کنند. در واقع کاربران اینستاگرام با به اشتراک گذاشتن عکس و فیلم با سایر کاربران خود را سرگرم و یا کسب درآمد می کنند، که اصطلاحا به آن اینستاگرام مارکتینگ گفته می شود و امروزه در بین کاربران اینستاگرام رواج بسیاری پیدا کرده است.
-
سرانجام ویژگی Live Stories اینستاگرام برای ایران به صورت تدریجی فعال و قابل استفاده شد.
سرانجام پس از مدتی انتظار، ویژگی Live Stories اینستاگرام برای تمام کشورها از جمله ایران بهصورت تدریجی فعال و قابل استفاده شد. بعد از راهاندازی بخش استوری و استقبال کمنظیر کاربران از آن، اینستاگرام ویژگی بسیار جذاب دیگری را تحت عنوان Live Stories و بهصورت آزمایشی برای کاربران آمریکایی به وجود آورد.
نظرات کاربران