آموزش حل مشکل درصد باقی مانده و اشتباه باتری اسمارت فون ها

آموزش حل مشکل درصد باقی مانده و اشتباه باتری اسمارت فون ها

1396/01/10
دسته بندی:

گاهی اوقات باتری، درصدی را نشان می‌دهد که عادی به نظر نمی‌رسد، مثلا مدت‌هاست در حال کار با گوشی هوشمند خود هستید ولی هنوز درصد ثابت مانده است و یا درصد باتری عددی مثل 90 را نشان می‌دهد و در کسر کوتاهی از زمان این مقدار به 60 می‌رسد؛ این موضوع به عنوان یکی از مشکلات رایج در گوشی‌های هوشمند مطرح شده است که کاربران نمی‌توانند درصد درست از باقی‌مانده باتری را ببینند.

راه حل هایی برای این حل مشکل مثل کالیبره کردن باتری پیشهاد شده است، اما بهتر است از قبل بدانیم که چرا این درصد اشتباه نشان داده می‌شود، با ما در ادامه این نوشته همراه باشید.

 حل مشکل درصد اشتباه باقی مانده باتری

چرا درصد باتری آمار اشتباهی را نشان می‌دهد؟

امروزه نه فقط در گوشی‌های هوشمند، بلکه تقریبا در همه وسایل الکترونیکی مجهز به باتری این مشکل وجود دارد. پس تبلت‌ها، آیفون‌ها، گوشی‌های اندرویدی، لپ تاپ‌ها و.. احتمال بروز این مشکل وجود دارد. وجه مشترک تمام این وسایل باتری لیتیومی آن‌هاست که به طور طبیعی مثل دیگر قطعات بعد از مدتی، با مقدارکمی اُفت کارایی مواجه می‌شود و از عمر آن‌ها کمتر می‌شود.

با کم‌تر شدن عمر باتری، مقداری هم از ظرفیت اصلی باتری کم‌تر می‌شود و بالطبع این باتری مقدار شارژ کمتری را هم در خود ذخیره می‌کند‌ و کل ظرفیت را به مقداری در حدود 95 درصد از 100 درصد قبل می‌رساند، و این‌جا دستگاه شما نمی‌تواند به درستی مقدار این اُفت را تخمین بزند و 95 درصد سخت افزاری را بین 100 درصد نرم افزاری به مرور تقسیم کند. شاید این مشکل به طور کلی خیلی جدی به نظرنرسد، ولی گاهی این قضیه حیاتی می‌شود؛ وقتی که درصد باتری شما عدد متوسطی مثل 30 در صد را نشان می‌دهد، ولی درست در وقتی که بر روی شارژ باقی مانده حساب کرده‌اید، در کمال ناباوری در عرض چند دقیقه هشدار اتمام شارژ را دریافت می‌کنید. در اکثر موارد کالیبره کردن باتری، مشکل را رفع می‌کند.

مراحل کالیبره کردن باتری

کالیبره کردن گوشی‌های هوشمند بسیار ساده و راحت است اما در مدتی که مشغول کالیبره کردن هستید، در حدود 2 تا 3 ساعت گوشی قابل استفاده نمی‌باشد.

ل مشکل درصد اشتباه باقی مانده باتری

 برای شروع کالیبره کردن، باید تمام شارژ باطری را خالی کنید تا خاموش شود. مطمئن شوید که شارژ باطری تخلیه شده است، برای اینکار دومرتبه سعی کنید گوشی را روشن کنید، اگر باطری صفر باشد نباید گوشی روشن شود.

نهایتا بعد از اطمینان از خالی بودن باطری، گوشی را به شارژر متصل کنید و بگذارید 100 درصد پر شود. به هیچ وجه گوشی را در حین شارژ روشن نکنید.

اگر اطمینان از درصد نشان داده شده ندارید، بگذارید یک ساعت بعد از 100 درصد نشان داده شده، باطری باز هم شارژ شود.

ل مشکل درصد اشتباه باقی مانده باتری

حالا بعد از پر شدن باطری، بدون اینگه شارژر را جدا کنید گوشی را روشن کنید؛ وقتی گوشی راه اندازی شد و در قسمت home گوشی شارژ باطری 100 % نشان داده شد، شارژر را جدا کنید.

حالا باتری به همین راحتی کالیبره شده است، و سازگاری بهتری بین گوشی هوشمند شما و باتری ایجاد شده است و می‌تواند به حالت عادی خود کار کند.

در چه زمان‌هایی گوشی خود را کالیبره کنیم؟

هیچ محدودیتی بجز زمان هایی که به مدت 2 الی 3 ساعت نمی‌توانید از گوشی استفاده کنید، برای کالیبره کردن وجود ندارد.

وقتی در نگهداری از باتری ضعیف عمل می‌کنید و متوجه شدید که باطری لیتیومی شما با نقصی مواجه شده است و دومرتبه درصدها اشتباه نشان داده می شوند، می‌توانید کالیبره کنید، در غیر این صورت دلیلی برای کالیبره کردن باتری وجود ندارد.

نهایتا اگر هر مشکلی با باتری برایتان پیش آمد و یا خودتان می خواهید که مطمئن باشید درصد درستی را گوشی به شما نشان می‌دهد می توایند در بهترین بازه زمانی برای کالیبره کردن گوشی، که هر 2 تا 3 ماه است، این کار را انجام دهید. اگر از ظرفیت باطری کمی و یا از حساسیت بالایی برخوردارید می‌توانید این بازه را هم تغییر بدهید.

بهتر است بدانید که کالیبره کردن در مجموعِ عمر باتری تأثیری ندارد، و فقط می‌تواند بین باتری و دستگاه هوشمند سازگاری بهتری انجام دهد.

همیشه در نظر بگیرید که اجازه ندهید باطری لیتیومی شما به طور 100 درصد تخلیه و خاموش شود و فقط این‌کار را چند ماهی یک مرتبه برای کالیبره کردن باتری انجام دهید.

نتیجه گیری:

باتری هم مثل دیگر قطعات با شروع به کار کردن، مقداری از عمر طبیعی خود را از دست می‌دهد، و باید علاوه بر راهکارهایی که برای ثابت ماندن عمر آن، مثل استفاده به اندازه و صحیح از آن، عدم استفاده از آن در حین شارژ شدن و.. بکار برد، از راهکارهایی دیگر برای سازگاری آن با دستگاه هم استفاده کرد تا درصد باتری به طور صحیح در گوشی هوشمند نمایش داده شود.

 

منبع: گویا آی تی

آیتیسا
آیتیسا

آیتیسا بیش از یک دهه است که در حوزه های مختلف برنامه نویسی تحت وب در حال فعالیت می باشد و نمونه کارهای بسیار متعددی انجام داده است.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

کد امنیتی

تماس بگیرید

09130929477

شماره موبایل خود را وارد کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند